246643

یک نماینده مجلس پاسخ داد:

زمان اجرایی شدنِ «طرح ساماندهی»/ دیگر جای مخالفت باقی نمانده است

دنیای معدن: خلیل بهروزی فر گفت: شورای نگهبان ظرف مدت ده روز نظر خود را اعلام می‌کند؛ دیگر برگشتی در کار نیست، به احتمال قریب به یقین به رئیس مجلس نامه می‌زنند و طرح را تایید می‌کنند.

به گزارش دنیای معدن از ایلنا، سی مرداد نمایندگان مجلس به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان، به آخرین نسخه‌ی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت رای دادند. حالا طرح ساماندهی برای بار دوم در مسیر شورای نگهبان قرار گرفته است؛ آیا احتمال بازگشت مجدد طرح وجود دارد؟

خلیل بهروزی فر (عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) در این رابطه می‌گوید: در تمام جلسات کمیسیون اجتماعی و کارگروه کارشناسی طرح، حقوق‌دان شورای نگهبان و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس حضور داشتند و در مسیر رفع ابهام همراهی کردند. تمام مواردی که شورای نگهبان به عنوان ابهام برگردانده بود، با حضور حقوقدان شورای نگهبان مرتفع شد، بنابراین نظر شورای نگهبان تامین شده است؛. الحمدلله روز گذشته طرح با رای قاطع به تصویب مجلس رسید و نمایندگان مجلس با رای قاطع با اصلاحات طرح موافقت کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه حقوقدان شورای نگهبان در روند رفع ابهام، نظر نهایی را می‌داد، آن چیزی که در صحن علنی مجلس به تصویب رسیده، یقیناً مورد تایید شورای نگهبان است و مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.

بهروزی فر تاکید می‌کند: امیدواریم شورای نگهبان در اسرع وقت موافقت خود را طی یک نامه به ریاست مجلس اعلام کند؛ پس از آن، ریاست مجلس طرح را به رئیس جمهور ابلاغ خواهد کرد و از زمان ابلاغ رئیس مجلس، مدت زمان شش ماهه برای تدوین آیین‌نامه‌ی اجرایی توسط دولت در نظر گرفته شده؛ دولت باید ظرف شش ماه آیین‌نامه اجرایی طرح را تدوین و تصویب کند و بعد از آن، طرح ساماندهی به منزله‌ی قانون و لازم‌الاجرا خواهد بود.

چند روز طول می‌کشد تا شورای نگهبان نظر نهایی خود را اعلام کند؛ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ می‌گوید: شورای نگهبان ظرف مدت ده روز نظر خود را اعلام می‌کند؛ دیگر برگشتی در کار نیست، به احتمال قریب به یقین به رئیس مجلس نامه می‌زنند و طرح را تایید می‌کنند.

آیا بازهم رئیس سازمان امور استخدامی می‌تواند با طرح مخالفت کند؛ بهروزی فر می‌گوید: طرح ساماندهی در صورت تایید شورای نگهبان تبدیل به قانون خواهد شد و لازم‌الاجرا خواهد بود؛ همه باید از قانون تبعیت کنند. همه‌ی بهانه‌های ایراد گرفتن رفع شده؛ مصوبه به گونه‌ای اصلاح شده که دیگر نمی‌توانند به آن ایراد بگیرند.

این نماینده مجلس در مورد بازه شمول طرح می‌گوید: همه‌ی نیروهای شرکتی تبدیل وضعیت می‌شوند؛ در واقع هر نیرویی که با شرکت واسطه به دولت و دستگاه‌های اجرایی وصل بوده، مشمول طرح ساماندهی خواهد بود و تبدیل وضعیت می‌شود. کارگرانی که از طریق شرکت‌های تامین نیروی انسانی در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور جذب شده‌اند، همگی مشمول طرح ساماندهی خواهند بود؛ شرکت‌های واسطه با این قانون کاملاً حذف می‌شوند.

به گفته‌ی بهروزی فر، طرح ساماندهی امید را به جامعه برمی‌گرداند و عدالت را در جامعه برقرار می‌سازد. او تاکید می‌کند: نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه‌ی کشور است و باید در امنیت و اطمینان به فعالیت مشغول باشند.

دیدگاهتان را بنویسید