246444

گودرزی در تذکر شفاهی:

قراردادهای یک ماهه تضییع آشکار حقوق کارکنان دستگاه ها و شرکت ها است

دنیای معدن: نماینده مردم بروجرد در مجلس یازدهم با بیان اینکه قراردادهای یک ماهه تضییع آشکار حقوق کارکنان دستگاه ها و شرکت ها است، گفت: سازمان اداری و استخدامی کشور با نظارت بر مجموعه ها به قراردادهای یک ماه پایان دهد.

به گزارش دنیای معدن از خانه ملت،  عباس گودرزی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 23 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: سازمان اداری و استخدامی کشور با نظارت بر مجموعه ها به قراردادهای یک ماه پایان دهد. این امر تضییع آشکار حقوق کارکنان دستگاه ها و شرکت هاست. دولت در طرح ساماندهی استخدام کارکنان همراهی نکرد، اما این موضوع فرآیند خود را طی کرد. از رئیس مجلس درخواست دارم هر چه سریعتر طرحی که از کمیسیون به صحن علنی ارجاع شده را در دستور کار خود قرار دهد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس یازدهم ادامه داد: درخصوص بهبود وضعیت بازنشستگان، دولت و مجلس عنایت ویژه ای داشته باشند، چرا که این افراد سرمایه های کشور هستند.

وی با بیان اینکه درخصوص پرداخت تسهیلات ازدواج وزارت امور اقتصادی باید به صورت جدی ورود کند، عنوان کرد: مردم امکان دریافت وام ازدواج را ندارند، سامانه ها مسدود شده و از سویی مردم را تشویق به فرزندآوری می کنیم. افرادی هم که در مرحله دریافت تسهیلات هستند، به حدی در زمینه تضامین بانکی سخت گیری می شود که منصرف می شوند، لذا از وزیر امور اقتصادی انتظار پیگیری این موضوع را دارم.

گودرزی تصریح کرد: شایسته نیست که گندمکاران و کشاورزان برای دریافت مطالبات خود بدوند، در حالی که ما از خارج از کشور گندم را نقد خریداری می کنیم! رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی به این موضوع ورود کنند. در حوزه نظام هماهنگ پرداخت نیز شایسته نیست در دستگاه های مختلف هر کدام از کارکنان به نوعی حقوق دریافت کنند. ما نباید به صورت جزیره ای عمل کنیم و در بودجه برای یک دستگاه تصمیم گیری کنیم. یکبار برای همیشه نظام هماهنگ پرداخت را در کشور نهایی کنیم.

وی در تذکری خطاب به وزیر راه عنوان کرد: راه آهن بروجرد علی رغم پیگیری های مکرر معطل مانده و باید تامین اعتبار مورد نیاز صورت گیرد تا همانند گذشته به کار خود ادامه دهد. ضمن تشکر از آغاز اجرای پروژه چهارخطه کردن بروجرد، درخواست دارم مسیر راه بروجرد – نهاوند به صورت ویژه دنبال شود. همچنین مسکن مهر شهرستان بروجرد نیازمند توجه خاص وزیر راه و شهرسازی است که انتظار داریم در این مسئله به جد موضوع پیگیری شود./

دیدگاهتان را بنویسید