245679

ورود مجلس به موضوعات معیشتی و مطالبات قانونی بازنشستگان

دنیای معدن: رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: هم از نظر قانون برنامه و تکلیف قانونی و هم مصوبات مجلس و شرایط روز اقتصادی، سبد معیشت کارگران و حقوق بازنشستگان نیازمند پیگیری است.

به گزارش دنیای معدن، علی بابایی کارنامی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: نقد جدی بر عملکرد سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارم که تقریبا با حقوق و مطالبات کارگران بازنشسته شوخی می‌کنند.

وی افزود: هم از نظر قانون برنامه و تکلیف قانونی و هم مصوبات مجلس و شرایط روز اقتصادی، سبد معیشت کارگران و حقوق بازنشستگان نیازمند پیگیری است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس یادآور شد: متأسفانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی قصور جدی در این راستا دارند و به زودی مجلس با حضور وزیر کار، از منظر نظارتی به این موضوعات ورود جدی خواهد کرد تا وزارتخانه پاسخگو باشد.

بابایی کارنامی گفت: باید پاسخگوی مطالبات بازنشستگان و کارگران شاغل و بازنشسته باشیم و این مهم از وظایف ما است.

وی با بیان اینکه درمان سازمان تامین اجتماعی مورد نقد جدی است، خاطرنشان کرد: سازمان باید هرچه سریع‌تر تکلیف درمان‌ مستقیم و غیرمستقیم را روشن کند و در غیر این صورت مجلس ورود کرده و تکلیف تامین اجتماعی را روشن خواهد کرد.

بابایی کارنامی گفت: با عملکرد فعلی، سازمان تامین اجتماعی انتظار نداشته باشد که مجلس به داد تامین اجتماعی برسد چرا که مجلس حق خود را نسبت به سازمان ادا کرده و اکنون وظیفه تامین اجتماعی است تا حق کارگران و بازنشستگان را ادا کند.

وی افزود: تامین اجتماعی و ساختار آن به جای اینکه حیاط خلوت شستا و صندوق‌های مختلف باشند، باید کمک‌کار بازنشستگان و شرکای اجتماعی همچون کارگران و کارفرمایان باشند. این سازمان باید به دامنه سه‌جانبه‌گری کشور بازگردد.

رئیس کمیسیون‌ کارگری مجلس اظهار کرد: وزیر کار، عملکرد مطلوبی در حوزه توجه به حقوق کارگران نداشته و نقد جدی بر عملکرد وزیر دارم. وزیر کار باید در مدار منطق و در راستای مذاکره با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی حرکت کند تا در راستای بهره‌وری، معیشت و رفاه کارگران تلاش شود.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید