245368

مزد را واقعی کنید

دنیای معدن: حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در نشست هفتگی اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: امروز ما مسائل مختلفی داریم؛ از دستمزد و برنامه هفتم گرفته تا موضوعاتِ پیرامون درمان پایه و مکمل و مسئله‌ی‌ عدم اجرای قانون الزام.

به گزارش دنیای معدن، وی گفت: مجلس در بودجه ۱۴۰۲ حقوق کارمندان و بازنشستگان را تنها بیست درصد تعیین کرد و همین مبنای تعیین حداقل دستمزدِ کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی شد. این در حالی است که نرخ تورم نقطه به نقطه در اسفندماه سال گذشته ۶۳درصد و نرخ تورم در بهمن ماه - یعنی زمانی که این مباحث مطرح شده بود - ۴۷.۷ درصد بود.

صادقی بیان کرد: اگر قرار بود شکافی ایجاد نشود، مزد را بر اساس تورم و سبد معیشت افزایش می‌دادید. امروز چرا شعارِ همسان‌سازی حقوق می‌دهید وقتی عملکردتان نشان داده که دستمزدِ کارگران و بازنشستگان برای شما اهمیتی ندارد!

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری بیان کرد: همسان‌سازی در برنامه‌ی ششم هم بود اما تا چه میزان اجرا شد؟ مگر همین همسان‌سازی را نمایندگان مجلس متوقف نکردند و گفتند شرایط اقتصادی کشور اجازه نمی‌دهد؟

صادقی ادامه داد: اساس رشد و توسعه، مردم و نیروی کار هستند اما در برنامه‌ی هفتم مردم کنار گذاشته شده‌اند. برنامه‌ی هفتم بار فقرا را بیشتر می‌کند و برای همین ما با برنامه‌ی هفتم مخالفیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید