244237

تذکر یک نماینده مجلس به دولت درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان

دنیای معدن: یک نماینده مجلس درباره لایحه متناسب سازی حقوق بازنشستگان به دولت تذکر داد.

به گزارش دنیای معدن، نماینده قروه در مجلس شورای اسلامی خواستار ارائه هر چه سریع‌تر لایحه متناسب سازی حقوق بازنشستگان توسط دولت به مجلس شد.

پرویز اوسطی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) در تذکری گفت: گرانی همه کالاها و خدمات از جمله مواد غذایی و کالاهای اساسی بسیار نگران کننده و غیرقابل قبول است آن هم در شرایطی که هم از تولیدکننده و هم از مصرف کننده حمیت نمی شود.

وی همچنین خواستار ارائه هر چه سریعتر لایحه متناسب سازی حقوق بازنشستگان به مجلس شد و در تذکر دیگری به سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: باید مبلغ گندم خریداری شده از کشاورزان سریعا پرداخت شود چون تعلل در پرداخت گندم تحویل داده شده به مراکز خرید باعث قاچاق و خروج گندم برای مصارف غیرانسانی و تاثیر منفی بر سطح زیر کشور این محصول در سال آینده می شود که به مصلحت کشور نیست.

اوسطی همچنین در تذکری به وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: باید بانک مرکزی طبق بند (د) ماده ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور درخصوص بخشودگی سود، کارمزد و جریمه های دیرکرد تسهیلات پرداختی به کلیه بهره برداران بخش کشاورزی خسارت دیده ناشی از حوادث غیرمترقبه و امهال اصل تسهیلات به مدت سه سال را به شبکه های بانکی ابلاغ کند اما به دلیل عدم ارسال تضمین نامه و دستورالعمل اجرایی کار در سیستم بانکی کشور متوقف شده و کشاورزان بلاتکلیف مانده اند. انتظار می رود تکلیف اجرایی این ماده قانونی به سرعت روشن شود.

منبع: ایسنا

 

دیدگاهتان را بنویسید