242027

مقایسه افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری

دنیای معدن: افزایش حقوق همواره به عنوان یکی از اخبار جذاب در میان اخبار اقتصادی منتشر شده است. امروزه با توجه به میزان تورم کشور، بسیاری از بازنشستگان کشوری و لشکری درصدد هستند تا دولت با برنامه‌ریزی انجام شده، حقوق آنان را افزایش دهد.

به گزارش دنیای معدن، افزایش حقوق همواره به عنوان یکی از اخبار جذاب در میان اخبار اقتصادی منتشر شده است. امروزه با توجه به میزان تورم کشور، بسیاری از بازنشستگان کشوری و لشکری درصدد هستند تا دولت با برنامه‌ریزی انجام شده، حقوق آنان را افزایش دهد. قیاس حقوق میان بازنشستگان کشوری و لشکری برای بسیاری از افراد دارای اهمیت است. اگر مایل هستید آخرین اخبار بازنشستگان را دنبال کنید به سایت خبری خبرجو۲۴ مراجعه فرمایید. در این مقاله قصد داریم تا ضمن اشاره به خبرهای مرتبط با افزایش حقوق در سال جدید، در مورد مقایسه حقوق بازنشستگان صحبت کنیم.

افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1402

میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری به عنوان یکی از موضوعات مهم در جلسه امروز هیئت دولت بوده است. لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1402 قرار است که بعد از تایید بودجه اصلی، به مجلس فرستاده شود. نمایندگان مجلس بر اساس لایحه متناسب سازی که چند سالی است که قرار است به شکل کامل اجرا شود، با افزایش حقوق بازنشستگان موافقت کرده‌اند. طبق صحبت‌های انجام شده قرار است که در سال 1402، افزایش حقوق چیزی بین 10 الی 20 درصد برای بازنشستگان باشد.

طبق قانون برنامه و بودجه که شامل لایحه دو فوریتی است، حقوق مشمولین طبق ماده واحده قانون بودجه سال 1402، شامل حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری می‌شود. میزان افزایش حقوق در این لایحه چیزی حدود ده الی بیست درصد تعیین شده است.

مقایسه افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری

بعد از تایید اولیه افزایش حقوق بازنشستگان، میزان آن دارای اهمیت است. بسیاری از بازنشستگان کشوری و لشکری، با بررسی وضعیت افزایش حقوق درصدد هستند تا میزان افزایش حقوق سال جدید را با یکدیگر مقایسه کنند. با توجه به عوامل مختلف که دولت در لایحه بودجه سال جدید خود تعیین کرده است، افزایش حقوق بر اساس رتبه بندی، سابقه و... در نظر گرفته شده است. در واقع افزایش حقوق به شکل ثابت برای تمام بازنشستگان به شکل 20 درصد نیست و این میزان می‌تواند متغیر باشد.

برخی از بازنشستگان بر اساس ضرایب مختلف می‌توانند حقوق کمتر یا بیشتری دریافت کنند. در واقع طبق موارد اعلام شده توسط هیئت دولت می‌توان گفت که افزایش حقوق برای پایه‌های پولی کمتر، به میزان 20 درصد است. همچنین قرار است که کمک‌های دولت در سال جدید به بازنشستگان افزایش پیدا کند. تسهیلات دریافتی می‌تواند تا حدود زیادی وضعیت معیشت بازنشستگان را در حد قابل قبول قرار دهد.

بررسی سناریوهای کامل افزایش حقوق در سال جدید

طبق ماده 41 قانون کار، حقوق بازنشستگان قرار است که به زودی طبق ضوابط مشخص شده افزایش پیدا کند. خبرهای مرتبط با اخبار اقتصادی برای بسیاری از بازنشستگان دارای اهمیت است که می‌توانند مؤثق‌ترین خبرها را از وب سایت خبری خبرجو24 مطالعه کنند. طبق آمارهای اعلام شده در سال 1401، نرخ تورم سالانه برای بسیاری از خانواده‌های ایرانی به 46.3 درصد رسیده است. این میزان نشان می‌دهد که تورم سال 1401 بسیار وحشتناک است.

با توجه به این که در سال جدید، چاپ پول می‌تواند منجر به افزایش تورم بیشتر شود، دولت باید با بررسی سناریوهای افزایش حقوق بازنشستگان، بهترین گزینه را انتخاب کند. هیئت دولت با رصد وضعیت اقتصادی کشور باید بتواند دستمزد کارگران و بازنشستگان را به گونه‌ای تعیین کند که قدرت خرید افراد به شکل مناسبی افزایش پیدا کنند.

در حال حاضر طبق سناریوهای بررسی شده و آخرین اخبار منتشر شده، می‌توان گفت که افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری چیزی حدود 20 درصد است. البته باید خاطر نشان کرد که بودجه تقدیمی به مجلس، دارای ایرادهای زیادی است که پس از یک بررسی کلی به هیئت دولت برگشت داده می‌شود تا دولت با بررسی ایراد‌های گرفته شده، بتواند یک تصمیم مناسب را برای سال جدید اتخاذ کند. در این میان منتقدان بیان می‌دارند که تیم اقتصادی رئیس جمهور دارای ضعف‌های زیادی در تبیین مسائل کشور است.

جمع بندی

زمانی که نرخ تورم به شکل فزاینده‌ای افزایش پیدا می‌کند، دولت باید بتواند میزان دستمزد کارگران و حقوق بگیران را به شکل مناسب افزایش دهد. در این مقاله در مورد مقایسه افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری مطالب قابل توجهی بیان شده است. کسانی که می‌خواهند در مورد اخبار اقتصادی، اطلاعات خود را افزایش دهند، بهتر است به وب سایت خبری خبرجو24 سر زده و از بخش‌های مختلف آن دیدن کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید