243892

گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

معضل بیکاری بلای جان صندوق‌های بازنشستگی شده است

دنیای معدن: معضل بیکاری بلای جان صندوق‌های بازنشستگی شده استخبرگزاری آریا - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه وضعیت 2 صندوق بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح که حدود 15 درصد اعتبارات لازم برای پرداخت حقوق بازنشستگان را تامین می‌کنند، مطلوب نیست افزود: نسبت شاغلان به بازنشستگان یک به یک است در حالی که باید نسبت بین آنها پنج به یک باشد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از خانه ملت، حسین گودرزی ، در مورد اظهارنظرهایی مبنی بر اینکه بحران صندوق‌های بازنشستگی تاجایی است که حدود 17 درصد بودجه کشور را به خود اختصاص داده است و پیش‌بینی می‌شود نسل بعدی بازنشسته کشور با چالش جدی در این حوزه مواجه شوند، گفت: هم‌اکنون وضعیت 2 صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری که حدود 15 درصد اعتبارات لازم برای پرداخت حقوق بازنشستگان را تامین می‌کنند، مطلوب نیست.

نسبت شاغلان به بازنشستگان یک به یک است در حالیکه باید پنج به یک باشد

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این مشکل به این دلیل ایجاد شده که در شرایط کنونی نسبت شاغلان به بازنشستگان یک به یک است و این در حالی است که باید نسبت بین آنها پنج به یک باشد یعنی 5 شاغل در ازای یک بازنشسته باشند.

وی تصریح کرد: این صندوق‌ها دولتی هستند به همین دلیل دولت ناچار اعتبارات لازم برای این بخش را در بودجه سنواتی لحاظ کرده و مجلس نیز هر سال تصویب می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: متاسفانه در بازدیدهای نظارتی که داشتیم مشخص شد که زمان‌بندی روشنی برای جبران این مشکل وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: سازمان بازنشستگی عموما در اداره کارخانه‌هایی مشارکت دارد که هیات مدیره فشلی دارند و تولیدات خوبی هم ندارند و گاه روی پا هم نیستند و عزم جدی برای اصلاحشان نیز وجود ندارد./


 

دیدگاهتان را بنویسید