243562

برنامه دولت و مجلس برای رفع بحران صندوق‌های بازنشستگی

دنیای معدن: نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: هم دولت و هم مجلس در حال پیگیری یکسری راهکارها هستند تا مشکلات صندوق‌های بازنشستگی رفع شود.

به گزارش دنیای معدن، ولی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به ادعای سجاد پادام، مدیرکل سابق بیمه‌های اجتماعی وزارت کار مبنی بر اینکه ممکن است به جایی برسیم که مجبور شویم کیش، قشم و خوزستان را بفروشیم تا بتوانیم حقوق بازنشستگان را دهیم، اظهار داشت: اینگونه صحبت کردن اصلاً درست نیست و باید همه ما متقن حرف بزنیم. همه به خوبی می‌دانند که ما یک وجب از خاک کشورمان را تحت هیچ شرایطی به جایی نمی‌دهیم و نمی‌فروشیم.

وی بیان کرد: به صورت کلی وضعیت صندوق‌های بازنشستگی ما خوب نیست، به گونه‌ای که وضعیت برخی از صندوق‌های بازنشستگی نزدیک به نقطه بحران است و برخی از صندوق‌های بازنشستگی هم همین الان وضعیت بحرانی دارند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت ماهانه نزدیک به ۱۸ همت فقط به بازنشستگان کشوری می‌دهد و مابقی منابع این بخش را هم سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری می‌دهند.

باید به داد صندوق‌های بازنشستگی برسیم

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به داد صندوق‌های بازنشستگی برسیم، گفت: ما توانمندسازی صندوق‌های بازنشستگی را در دستورکار داریم. سال قبل ۹۰ همت و امسال هم قرار است ۹۰ همت دیگر از دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود که در رفع مشکلات صندوق‌های بازنشستگی تأثیر دارد.

اسماعیلی تاکید کرد: هم دولت و هم مجلس در حال پیگیری یکسری راهکارها هستند تا مشکلات صندوق‌های بازنشستگی رفع شود. الان وضعیت صندوق‌های بازنشستگی طبیعی و عادی نیست، اما برای رفع مشکلات این صندوق‌ها راهکار داریم. برای مثال، ۱۹۴ شرکت ذیل سازمان بازنشستگی داریم و از همه آنها خواستیم که باید سودهی خود را افزایش دهند که این کار منجر به بهبود وضعیت صندوق‌های بازنشستگی می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به غیر از دو صندوق تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی سایر صندوق‌های فعال در کشور فاقد هر گونه قانون هستند که باید برای آنها قانون‌گذاری شود، اظهار داشت: در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه باید در ساختار صندوق‌های بازنشستگی تجدیدنظر شود و این صندوق‌ها نیازمند اصلاحات اساسی و ساختاری هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید