243327

جزئیات افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

دنیای معدن: معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یشنهاد هیئت رئیسه این است که امسال افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی بصورت پلکانی و بیشتر از افزایش حقوق دولتی‌ها اعمال شود که در صورت تصویب هیئت امنا در جلسه هفته آینده، این افزایش حقوق به واحدها ابلاغ می‌شود.

به گزارش دنیای معدن، دوازدهمین نشست «دانشگاه، خانه گفت‌وگو» با موضوع نقش استادان در تحقق شعار سال با حضور دکتر سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و جمعی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست که عصر دیروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع، محمد قربانی گلشن‌آبادی معاون  امور مجلس و ارتباطات اجتماعی و جمعی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند.

داریوس جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست گفت: مسئولان آموزش عالی کشور، بارها اعلام کرده‌اند که متوسط یارانه و سرانه پرداختی به ازای هر دانشجو حدود 60 میلیون تومان است اما این سرانه برای هر دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بصورت متوسط حدود 9 میلیون تومان بوده که این صرفه‌جویی در بحث مهار تورم تأثیر بسزایی دارد.

به گفته جاوید، دغدغه اصلی ریاست دانشگاه در جلسات هیئت رئیسه و هیئت امنا معیشت کارکنان و رشد اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی است.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: اقتصادهایی که وابسته به دولت‌ها نبودند در ایام کرونا دچار مشکل شدند. کشور ما با کاهش هرم جمعیت جوان و کاهش ورودی داوطلبان ورود به دانشگاه مواجه شده است از طرفی تعداد مراکز آموزش عالی کشور ما به اندازه چین است که این موضوع هم در حوزه جذب و پذیرش دانشجویان چالش‌هایی به همراه دارد همچنین در 2 سال گذشته 1400 میلیارد تومان بابت بازنشسته‌ها و بازخریدها پرداخت شده که این پول در صندق ذخیره دانشگاه، ذخیره ریالی نشده بود.

جاوید در ادامه افزود: حقوق کارکنان دانشگاه از اسفند سال 99 تاکنون بیش از 2 برابر شده و اگر استادی بتواند ادعا کند در این مدت حقوقش کمتر از 100 درصد افزایش داشته است؛ در برابر دغدغه او پاسخگو خواهم بود پس مطمئن باشید همت مسئولان دانشگاه و هیئت امنا این است که دغدغه ها را برطرف کند.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی افزود: پیشنهاد هیئت رئیسه این است که امسال هم افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی بصورت پلکانی و بیشتر از افزایش حقوق دولتی‌ها اعمال شود که در صورت تصویب هیئت امنا در جلسه هفته آینده این افزایش حقوق به واحدها ابلاغ می‌شود.

جاوید تشریح کرد: دانشگاه جامعه محور به دنبال اقتصاد همه خانواده‌هاست و دانشجویان هم در این زمره قرار می‌گیرند. در طول 2 سال گذشته شهریه دانشجویان بصورت میانگین حدود 25 درصد افزایش داشته که این افزایش شهریه بین 5 تا 39 درصد سالانه بوده است همانطور که بارها گفته شده شهریه پرداختی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از شهریه مهدکودک‌ها هم کمتر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید