242784

دبیر اجرایی خانه قزوین خبر داد؛

برگزاری اجتماع بزرگ کارگران قزوین در روز کارگر/حداقل‌های معیشتی کارگران باید تامین شود

دنیای معدن: دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: جامعه کارگری، واحدهای تولیدی، کارفرمایان و کارگران مکمل یکدیگر هستند و معتقدیم باید حداقل‌های معیشتی برای کارگران تامین شود تا مشکلات اجتماعی کاهش یابد.

به گزارش دنیای معدن از ایلنا، عیدعلی کریمی در اولین جلسه برگزاری آیین بزرگداشت روز جهانی کارگر که در سالن جلسات دانشگاه اسلامی کار برگزار شد، گفت: کارگران گوش به فرامین مقام رهبری هستند و این را در ۴۵ سال گذشته ثابت کرده‌اند، ولی دیگر نمی‌توانند تاوان بی تدبیری مسئولان اجرایی را بدهند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین ادامه داد: وزیر کار با دخالت خود در تعیین بسیار کم افزایش حقوق کارگران سال جدید اقدام ناشایستی انجام داد و امسال باید تاوان سنگینی بابت آن دهد.

این مسئول در ادامه به حادثه تلخ جان باختن چند تن از کارگران نیروگاه شهید رجایی قزوین اشاره کرد و گفت: باید طوری عمل کرد که سطح ایمنی واحدهای تولیدی و صنعتی به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد تا شاهد بروز این‌مشکلات نباشیم که خانواده‌ها را داغدار کند.

وی بیان کرد: برگزاری اجتماع بزرگ کارگران در روز کارگر /۱۱ اردیبهشت/ در قروین، دیدار با ائمه جمعه و خانواده شهدا و جانباز کارگری، دیدار با فرمانداران، بازدید از واحدهای صنعتی موفق و مشکل دار،  بزرگداشت مقام زن و تقدیر از کارفرمایان نمونه و کارگران خلاق در روز کارگر برگزار می‌شود.

کریمی اظهار کرد: شورای عالی کار می‌تواند در قالب بسته‌های معیشتی و غیرنقدی نسبت به ترمیم حقوق اقدام کند.

این فعال کارگری با اشاره به سخنان جدید یکی از اعضای کارفرمایی شورای عالی کار افزود: این فرد حداقل ۱۰‌ واحد تولیدی و صنعتی استان قزوین را به تعطیلی کشانده است که این موضوع را به وزارت کار منتقل خواهیم کرد، این فرد با این اظهار نظرها به دنبال مطرح کردن خود است و تشکل‌های کارگری باید قاطعانه جواب او را بدهند تا گزافه گویی نکند.

اعضای هیأت اجرایی خانه کارگر استان قزوین، عضو شورای عالی کار و نمایندگان کانون‌های بازنشستگان شهرستان و استان و معاون اداره کل کار و رفاه و تامین اجتماعی استان و مدیریت درمان تامین اجتماعی، مسئول بسیج کارگری استان و دیگر دستگاه‌های اجرایی استان در این جلسه حضور داشتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید