241620

لطفی: با اجرای طرح ساماندهی استخدام کارکنان بساط انواع قرارداد‌های شغلی برچیده می‌شود

دنیای معدن: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به ارائه توضیحاتی درباره طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت پرداخت و گفت: پس از تصویب این طرح توسط شورای نگهبان دیگر سه نوع استخدام با عنوان رسمی، پیمانی و قراردادی خواهیم داشت.

به گزارش دنیای معدن، حسن لطفی با توجه به تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در جلسه امروز (دوشنبه - یکم اسفند) مجلس شورای اسلامی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: همانطور که می دانیم هم دولت و هم مجلس درصدد بودند که این موضوع را حل کنند و مدت زمانی نیز این طرح بلاتکلیف بود تا اینکه کمیسیون اجتماعی به این موضوع ورود کرد و طرحی را ارائه کردند تا به این ترتیب کارکنان دولت را ساماندهی کنند.

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دارای ۱ ماده و ۹ تبصره است

وی افزود: دولت مطرح می کرد بنا به دلایلی محدودیت دارد، چراکه معتقد بود نمی توانیم به همه افراد پست بدهیم و محدودیت پست سازمانی داریم و فقط کارکنان شرکتی را باید تعیین تکلیف کنیم، بنابراین کمیسیون اجتماعی طرحی را ارائه کرد که مشتمل بر یک ماده و ۹ تبصره بود که خوشبختانه امروز پس از یک سال رفت و آمد بین مجلس، صحن، کمیسیون و دولت بالاخره به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: بعد از تصویب این قانون، اولا ما دیگر سه نوع بیشتر استخدام نخواهیم داشت که شامل استخدام رسمی، پیمانی و قراردادی می شود که بعد از تصویب آن کل نیروهایی که در دستگاه های اجرایی و به عبارتی دستگاه های مشمول ماده ۲۹ قانون برنامه ششم کار می کنند استخدام رسمی، پیمانی و یا قرارداد کار معین می شوند و دیگر قراردادهایی با عنوان حق التدریس، خرید خدمات، شرکتی، حجمی، طرحی و... وجود ندارد.

با کسانی که ۲ سال مستمر در دستگاه های اجرایی خدمت کرده‌اند قرارداد کار معین منعقد می شود

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نکته بعدی در رابطه با نیروهای مشغول به کار در داخل بدنه اجرایی کشور است که دارای ۲۷ نوع قرارداد هستند و قرار شد آنهایی که به صورت تمام وقت یا نیمه وقت دو سال مستمر در دستگاه ها مشغول به خدمت هستند و دو سال بیمه پرداخت کرده اند، با آنها هم قرارداد کار معین منعقد می شود.

با تایید طرح استخدام کارکنان توسط شورای نگهبان بساط انواع قرارداد برچیده می شود

لطفی در پایان گفت: بر این اساس در صورت تایید این طرح توسط شورای نگهبان، قانون قطعی می شود و انواع و اقسام قراردادهای دیگر برچیده شده و وحدت رویه در رابطه با استخدام ها ایجاد می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید