241052

فرمول ویژه افزایش حقوق کارگران در شرایط تورم ۶۵ درصدی؛ حقوق ها هرسه ماه یکبار تعیین شود

دنیای معدن: رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی از طراحی و پیشنهاد جدید در زمینه تعیین حقوق و دستمزد در سال آتی خبر داد و گفت: باید درباره تغییرات حقوق و دستمزد سالانه، هر سه ماه یکبار تصمیم‌گیری کرد.

به گزارش دنیای معدن، علی بابایی کارنامی با اشاره به افزایش حقوق ۲۰ درصدی کارگران در بودجه سال آتی بیان کرد: دولت نباید نرخ افزایش حقوق کارگران در سال آتی را قطعی کند.

وی با بیان اینکه باید بر روی یک عدد در زمینه حقوق و دستمزد ابتدا توافق داشته باشیم، اظهار کرد: همچنین باید یک بند درباره قانون بودجه با این مضمون بیاوریم و بگوییم که منتظر عملکرد دولت در زمینه کنترل نرخ تورم هستیم.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قالب این طراحی باید سه ماه یکبار درباره حقوق و دستمزد تعیین تکلیف کنیم، تصریح کرد: باید درباره تغییرات حقوق هر سه ماه یکبار در سال آینده تصمیم‌گیری شود.

وی تاکید کرد: اگر دولت موافق باشد ما حاضریم در این چارچوب توافق کنیم چرا که ملت ایران خواستار کنترل نرخ تورم و افزایش ارزش پول ملی هستند.

بابایی کارنامی اظهار کرد: اگر ما به عنوان مثال بگوییم که نرخ حقوق و دستمزد باید ۵۰ درصد افزایش پیدا کند فوراً برخی افراد به مجلس هجمه وارد می‌کنند و می‌گویند تولید توان پرداخت این افزایش حقوق را ندارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مردم با تورم ۶۵ درصدی مواجه هستند، گفت: به وقت تعیین دستمزد به صورت سه ماه یکبار باید پس از گزارش تفریغ بودجه و رئیس کل بانک مرکزی در زمینه نرخ تورم صورت پذیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید