240928

اسماعیلی خبر داد:

برگزاری نشست فوق‌العاده کمیسیون اجتماعی برای رفع ایرادات طرح ساماندهی کارکنان دولت

دنیای معدن- نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، از برگزاری نشست فوق‌العاده در این کمیسیون به منظور رفع ایرادات وارد دانسته شده در صحن به طرح ساماندهی کارکنان دولت خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، ولی اسماعیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ابهاماتی که باعث شد طرح ساماندهی کارکنان دولت از صحن به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع داده شود، گفت: بر اساس ماده 153 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ابهامات وارد شده به طرح ساماندهی کارکنان دولت از سوی هیات رییسه وارد دانسته شده و جهت رفع آنها به کمیسیون ارجاع داده شد.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما این ابهامات را در جلسه فوق العاده‌ای که امروز بعدازظهر در کمیسیون اجتماعی برگزار می‌کنیم، رفع خواهیم کرد.

وی با اشاره به ابهامات وارد شده به طرح ساماندهی کارکنان دولت، تصریح کرد: یکی از ابهامات پیرامون مشاغل مشابه است که قرار شد عناوین آنها را احصاء کرده و مشخص شود کدام شغل‌ها مدنظر است چرا که بیش از 20 نوع شغل داریم که در این مورد باید به طور مصداقی به مشاغل مشابه اشاره کنیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ابهامات وارد شده در خصوص قرارداد کارمعین بود که باید مشخص شود براساس ماده 25 قانون کار انجام شود یا تعریفی که در قانون مدیریت خدمات کشوری آمده است که ما قطعا قانون کار را برای این بخش در طرح لحاظ خواهیم کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ابهام دیگر در رابطه با طرح‌های عمرانی است که باید مشخص شود آیا مشمول قراردادهای پیمانکاری زیرمجموعه وزارتخانه‌ها نیز قرار می‌گیرد و باید این قید را بیاوریم که قراردادهای پیمانکاران خصوصی شامل این طرح نمی‌شوند و تنها قراردادهایی که با وزارتخانه‌ها منعقد شده است مشمول قرار می‌گیرند.ما این سه ابهام وارد شده را در جلسه فوق العاده بعدازظهر رفع کرده و گزارش آن را برای ارائه در نشست روز یکشنبه صحن مجلس آماده خواهیم کرد./

 

دیدگاهتان را بنویسید