240389

 پرداخت ماهانه ۱۷ هزار میلیارد تومان "حقوق" به بازنشستگان کشوری

دنیای معدن: سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری گفت: درحال حاضر ماهانه بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگی پرداخت می‌شود که ۹۰ درصد یا بیشتر از آن را دولت تأمین می‌کند.

به گزارش دنیای معدن از تسنیم، نعمت‌الله ترکی بر اهمیت برنامه‌محوری در مجموعه‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد و گفت: پتروشیمی جم یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دارایی‌های صندوق بازنشستگی کشوری است و حمایت از برنامه‌های توسعه‌ای آن جهت افزایش سودآوری قابل بررسی و پیگیری است.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری بر ضرورت اتمام پروژه‌های نیمه تمام تاکید و اظهار کرد: پروژه‌های فعلی باید با تلاش بیشتر، تأمین مالی، رفع موانع و دقت بالا، به سمت اجرایی شدن هدایت شوند.

ترکی تصریح کرد: درحال حاضر ماهانه بیش از 17 هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگی پرداخت می‌شود که 90 درصد یا بیشتر از آن را دولت تأمین می‌کند. ضمن اینکه دولت نمی‌تواند هر ساله 10 درصد، 20 درصد یا بیشتر هم به آن اضافه کند، بنابراین صندوق باید در یک برنامه 5 ساله دقیق و کارشناسی در حوزه اقتصادی خود تحول ایجاد کند و سهم این بخش را از منابع حقوق بازنشستگان به شدت افزایش دهد تا پاسخگوی نیازهای آتی بازنشستگان باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید