240299

عدم افزایش حقوق در شرایط فعلی به معنای ذبح کردن کارگران است

دنیای معدن: عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، گفت: با وضعیت تورمی که وجود دارد رقم معافیت مالیاتی 7 میلیون تومانی مناسب نیست زیر 18 میلیون خط فقر محسوب می شود لذا سقف معافیت مالیاتی نباید 7 میلیون تومان باشد.

به گزارش دنیای معدن، محمدرضا صباغیان بافقی در گفت‌وگو با  شفقنا در خصوص افزایش حقوق کارگران، اظهار کرد: ریشه های تورم متعدد است و امروز تورم را در کل جامعه شاهد هستیم؛ بنابراین عدم افزایش حقوق کارگران در این شرایط، ذبح کردن کارگران است. چون این کارگران در همین محیط زندگی می کنند.

وی ادامه داد: جالب اینکه حقوق برخی از افراد با درصد بالایی افزایش پیدا می کند و حتی مجلس سقف حقوق برخی را برداشته است که گویا این موارد برای تورم مشکلی ایجاد نمی کند اما کارگر را عامل تورم می دانند که حرف درستی نیست.

وی ادامه داد: نقدینگی را باید کم کنیم اما نباید چوب را بر سر کارگر کوبید . دولتمردان احساس کردند باید تغییراتی در شاخه اقتصادی کشور ایجاد کنند که منجر به تغییر رئیس کل بانک مرکزی شد اما من فکر می کنم این روند خیلی نمی‌تواند موثر باشد زیرا افزایش تورم علل مختلفی دارد که باید آنها را بررسی و اصلاح کنیم. تغییر رئیس شاید در کوتاه مدت آثار روانی داشته باشد ولی چون علل تورم مساله دیگری است، در کوتاه مدت مجدد سیر صعودی را طی خواهد کرد.

آقای صباغیان بافقی بیان داشت: تا زمانی که تولید مناسب نداشته باشیم و کسب و کار در جامعه جایی برای خودش پیدا نکند، طبیعتا ما نمی توانیم ارز اوری داشته باشیم. تا زمانی ما تولیدمان افزایش پیدا نکند کیفیت تولید هم مناسب نباشد قادر به رقابت و صادرات مناسب نیستیم و این وضعیت ادامه خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: الان با این وضع تورم که وجود دارد رقم معافیت مالیاتی 7 میلیون تومان مناسب نیست زیر خط فقر 18 میلیون تومان است؛ بنابراین سقف معافیت مالیاتی نباید 7 میلیون تومان باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید