238951

عدد بزرگ نقدینگی در کشور؛ جذب به بازار سرمایه زورکی نمی‌شود| اعتماد مردم به بورس ترمیم شود

دنیای معدن: طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مشکلات در بازار سرمایه به عدم اعتماد مردم به این بازار باز می گردد، گفت: اعتماد مردم به این بازار باید ترمیم شود.

به گزارش دنیای معدن: مصطفی طاهری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به تدوین برخی بسته های حمایتی از بازار سرمایه و نارضایتی سهامدارن در زمینه این قبیل سیاست گذاری ها بیان کرد: در حال حاضر مشکل اصلی بازار سرمایه تدوین بسته حمایتی از این بازار نیست.

وی تاکید کرد: به اعتقاد بنده مشکلات در بازار سرمایه به عدم اعتماد مردم به این بازار باز می گردد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: متاسفانه نقدینگی موجود کشور به عدد بزرگی رسیده است و ما باید این نقدینگی را جذب بازار سرمایه کنیم.

وی تاکید کرد: البته جذب نقدینگی به بازار سرمایه به زور رخ نمی دهد و می بایست اعتماد مردم به این بازار ترمیم شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به عنوان مثال ما شرکتی داریم که تولیدش به شدت سود آور است و برای یک سال آینده هم سفارش دارد، طبق قواعد اقتصادی باید سهام چنین شرکت هایی رشد کند چراکه سود خوبی می دهد و برای یک سال هم محصولاتش پیش فروش شده است لذا این شرکت هیچ دلیلی برای افت ندارد و اگر افت سهامی وجود دارد به خاطر این است که مردم به بازار سرمایه اعتماد ندارند.

طاهری تاکید کرد: بنابراین ما اگر در تدوین این قبیل بسته ها، موضوع بازگشت اعتماد مردمی به بورس را لحاظ نکنیم، نمی توانیم مشکلی را حل کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر این بسته های حمایتی منجر به این می شود که بعد از مدتی عده ای اعتمادشا به بازار بیشتر شود، این کار خوبی است و حتما باید به عنوان چارچوب و ملاک مد نظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: حتما موضوعات فنی هم در زمینه بازار سرمایه باید مدنظر قرار گیرد و برخی از این موضوعات هم اصلاح شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید