238292

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: مدیریت بازار سرمایه کشور ناکارآمد است

دنیای معدن: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مدیریت بازار سرمایه کشور ناکارآمد است و ادامه این فعالیت در بازار سرمایه با چالش بیشتر روبه‌رو می‎شود.

به گزارش دنیای معدن، محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در هفتاد و هشتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان که با موضوع مهارت آموزی در محیط کار برگزار شد، با تسلیت شهادت تعدادی از هموطنانمان در حادثه تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز اظهار داشت: این حادثه تروریستی را به‌شدت محکوم می‌کنیم و در این حادثه هموطنان ما را مظلومانه به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه امروز شکی وجود ندارد که این اغتشاشات و این ترورها برای براندازی نظام ایجاد شده و از سوی استکبار و تروریست‌های داعشی و عمال آنها در منطقه حمایت می‌شود، گفت: مردم ما باید هوشیار باشند که داعش یک جریان تکفیری تروریستی است که از این اغتشاشات و از این بستر سوءاستفاده می‌کند و امنیت کشور را به چالش می‌اندازد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه جنایت‌های داعش در عراق و سوریه و کشتار و تجاوز آنها بر کسی پوشیده نیست و فیلم این جنایات را منتشر کردند، بیان کرد: کسانی که اعتراض دارند باید بدانند که روش بیان اعتراض، اینگونه نیست.

وی با بیان اینکه منکر مشکلات در کشور نیستیم اما نباید اجازه دهیم دشمن از مشکلات بهره‌برداری کند، گفت: با این روش مشکلات برطرف نمی‌شود که هیچ، 100 برابر بدتر هم می‌شود و این دشمن است که به اهداف شوم خود می‌رسد.

نماینده مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس با اشاره به اینکه امروز توسعه علم در کشور دشمن را نگران و هراسان کرده است، افزود: دشمن به جز تجزیه ایران و نابودی اسلام به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کند.

وی با بیان اینکه بندهایی از قانون معادن باید اجرا می‌شد که نشده است و به وزیر صنعت، معدن و تجارت هم این موضوع را تاکید کردیم، ادامه داد: در قانون معادن خلاف قانون عمل شده و حقوق دولتی استان نادیده گرفته شده است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به استان کرمان هم این موضوع را عنوان کردیم، گفت: آقای رئیس جمهور هم دستور دادند که حقوق مردم استان کرمان باید برگردد.

وی با بیان اینکه در ساختار اقتصادی کشور دو نهاد مهم بیمه در دو بخش بازرگانی و اجتماعی داریم، افزود: در بخش بازرگانی رقابت ایجاد کردیم و خیلی هم موفق است و متاسفانه بیمه مسائل اجتماعی در انحصار سازمان تامین اجتماعی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه باید سازمان جدید بیمه‌ای به موازات سازمان تامین اجتماعی در کشور تشکیل شود، گفت: انحصار سازمان تامین اجتماعی مشکل آفرین است و در آینده بدتر هم می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود 600 هزار نفر در استان کرمان یا بیمه پرداز هستند و یا بازنشسته که با خانواده آنها بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر در استان درگیر این سازمان هستند، ادامه داد: این سازمان می‌تواند برای آنها برنامه داشته باشد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی باید چابک سازی شود، گفت: امروز بدهی این سازمان به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها نیز یک چالش در کشور و استان کرمان است.

وی با بیان اینکه ضوابط و مقررات در حوزه قانون کار به قدری زیاد شده و سختگیرانه عمل می‌شود که اصناف به سختی نیرو می‌گیرند، افزود: سرریز مشکلات اقتصادی دلیل اغتشاشات است و به راحتی می‌توان شغل ایجاد کرد اما تامین اجتماعی اجازه نمی‌دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه فرد حاضر است با حقوق کمتر در یک واحد صنفی شاغل شود و هر دو هم راضی هستند اما تامین اجتماعی اجازه نمی‌دهد چرا که منافع خود را دنبال می‌کند، تصریح کرد: اینگونه نه فرد صاحب شغل می‌شود که برخی از مشکلات زندگی‌اش برطرف شود و نه تامین اجتماعی به خواسته خود رسیده است.

وی با بیان اینکه 70 درصد مشکلات صنایع و واحد‌های تولیدی در استان تامین مالی است، گفت: متاسفانه همه تامین مالی را فقط دریافت تسهیلات از بانک‌ها می‌دانند در حالی‌که بازار سرمایه یک فرصت بزرگ است اما اطلاع‌رسانی و آموزش داده نمی‌شود.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه مدیریت بازار سرمایه کشور ناکارآمد است و از ابتدا هم به آقای رئیس جمهور اعلام کردیم، افزود: ادامه این فعالیت در بازار سرمایه با چالش بیشتر روبه‌رو خواهد شد و دولت باید تیم قوی انتخاب کند؛ زمانی بازار سرمایه در اختیار خواص بود اما امروز تعداد زیادی از مردم کشور ذی نفع آن هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید