238051

ما از ابتدا به دنبال افزایش حقوق بازنشستگان بودیم که به نتیجه رسیدیم

دنیای معدن – ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: منابع مبارزه با آسیب‌های اجتماعی حداقلی است و از رقم ۷هزار میلیارد تومان فقط ۱۰ درصد اختصاص یافته است.

به گزارش دنیای معدن، آقای ولی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار شفقنا با اشاره به حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی کارگران، گفت: ما از ابتدا به دنبال افزایش حقوق بازنشستگان بودیم که به نتیجه رسیدیم. پیگیر بحث حق مسکن انها بودیم که آن را دنبال می کنیم و تا جایی که قانون اجازه داده تلاش می کنیم و در این خصوص هفته آینده از مسوولین ذی ربط برای تعیین تکلیف این موضوع دعوت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: قرار بود هفته جاری این جلسه برگزار شود تا موانع تامین مالی افزایش حق مسکن کارگران را بررسی  کنیم اما این جلسه به دلیل معرفی وزیر پیشنهادی کار به هفته بعد موکول شد تا چاره ای برای حل موانع موجود بیندیشیم. یکی از افراد ذبی ربط رئیس سازمان برنامه و بودجه است که ایشان باید گره آن را باز کنند.

آقای اسماعیلی همچنین در خصوص عدم تخصیص بودجه برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: منابع مبارزه با آسیب‌های اجتماعی بعد از گذشت حدود ۸ ماه تخصیص نیفتاده است لذا دنبال آن هستیم که این موارد را رسیدگی کنیم مسوولین امور اجتماعی و معاون وزیر کشور، بهزیستی و معاون سرپرست وزارت رفاه دعوت کرده بودیم که مشخص است تخصیص ها حداقلی است و بنا شد که مجدد از مسوولین برنامه و بودجه دعوت کنیم که پاسخ دهند که با توجه به حساسیت موضوع، چه اقدامی قرار است انجام دهند؛ چراکه از رقم ۷هزار میلیارد تومان فقط ۱۰ درصد اختصاص یافته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید