237766

حقوق کارمندان دولت چقدر افزایش می‌یابد؟

دنیای معدن: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از میزان افزایش حقوق کارمندان دولت طبق لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری را تشریح کرد.

به گزارش دنیای معدن، علی بابایی‌کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در  گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا با اشاره به جزئیاتی از لایحه دولت برای متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری، اظهار کرد: این اقدام دولت برای افزایش حقوق کارکنان با توجه به افزایش نرخ تورم، جای تقدیر دارد، به طوری که تاکنون سابقه نداشته حقوق کارکنان دولت در میانه سال افزایش یابد.

وی ادامه داد: در صورت تصویب جزئیات لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در مجلس، حداقل حقوق مشمولان این لایحه، به طور متوسط یک میلیون تومان افزایش می‌یابد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به حداقل پایه حقوق کارکنان دولت در سالجاری، اظهار کرد: حداقل حقوق کارکنان دولت در سالجاری 5 میلیون و 600 هزار تومان است که در صورت تصویب جزئیات این لایحه، حقوق کارکنان دولت به 6 میلیون و 600 هزار تومان افزایش می‌یابد.

  بابایی‌کارنامی ادامه داد: براساس این لایحه، تمامی حقوق‌بگیران دولت، اعم از شاغلین، بازنشستگان و نیز مستمری‌بگیران افزایش می‌یابد.

وی همچنین درباره زمان اجرای این لایحه در صورت تصویب در مجلس، گفت: طبق لایحه پیشنهادی دولت، قرار است افزایش حقوق کارکنان دولت از ابتدای شهریور امسال اعمال و اجرایی شود، البته ممکن است در خلال بررسی لایحه، نمایندگان پیشنهادات دیگری نیز مطرح کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین، میزان افزایش حقوق بازنشستگان طبق لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری را 900 هزار تومان عنوان و تصریح کرد: همجنین قرار است براساس این لایحه، حق عائله‌‎مندی آن‌ها نیز به دو برابر میزان فعلی افزایش یابد، البته مبلغی نیز به ازای هر فرزند در لایحه منظور شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید