237632

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

کمیسیون آموزش با پرداخت چند مرحله‌ای پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته مخالف است

دنیای معدن: وحیدی، عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: در نشست امروز کمیسیون مجلس با وزیر آموزش و پرورش، این کمیسیون با پرداخت چندمرحله‌ای و ۲۰ درصدی پاداش پایان خدمت معلمان مخالفت کرد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از خانه ملت، محمد وحیدی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای پرداخت هرچه سریع‌تر پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته، عنوان کرد: به طور معمول در سنوات گذشته دولت در لوایح بودجه رقم بودجه را پیش بینی می‌کرد و این پاداش با یک سال تأخیر پرداخت می‌شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس ادامه داد: متأسفانه با این وجود، رقم پرداختی به معلمان با بیش از یک سال تأخیر، پرداخت می‌شود به نحوی که معلمان بازنشسته ۱۴۰۰ تا این لحظه دریافتی نداشته اند.

وحیدی یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق سازمان برنامه، وزارت آموزش و پرورش و معاون پارلمانی ریاست جمهوری، به مسئولان اجرایی تأکید شد که تأخیر بیش از حد در این موضوع به صلاح نیست.

وی افزود: همچنین مقرری ماهانه صندوق بازنشستگی کشوری معلمان، از صندوق بازنشستگی کشوری تا به امروز نیز با ۳ ماه تأخیر در آموزش و پرورش مواجه شده که در قانون پیش بینی شده در صورتی که صندوق توانایی پرداخت نداشته باشد، سازمان برنامه و بودجه باید نسبت به پرداخت اقدام کند ولی با تأخیر مواجه شده است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: مقرر شد رئیس کمیسیون آموزش مجلس جلسه‌ای فوری برای پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان با رئیس کمیسیون برنامه و بودجه داشته باشد و پیشنهاد ما در کمیسیون آموزش این است که این پاداش به صورت یکجا به  معلمان پرداخت شود.

وحیدی یادآور شد: پرداخت پاداش پایان خدمات معلمان سال ۱۴۰۰ باید جز پرداخت‌های اولویت دار دولت باشد و در نشست امروز کمیسیون آموزش، اعضا با پرداخت چند مرحله‌ای و ۲۰ درصدی آن به معلمان مخالف هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید