236694

افزایش حقوق بازنشستگان کشوری معضل بزرگ دولت «رئیسی»

دنیای معدن: عضو هیئت رئیسه مجلس تذکر ۵۶ نماینده به رئیس جمهور درباره لزوم افزایش حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی و کارکنان قوه قضائیه را قرائت کرد.

به گزارش دنیای معدن: علی کریمی فیروزجائی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه‌مقننه تذکرات کتبی نمایندگان به رئیس جمهور و مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

- تذکر روح‌الله ایزدخواه به همراه 46 نفر از نمایندگان به دولت رئیسی و رئیس جمهور و وزیر صمت: لزوم رعایت الزام قانونی به اسقاط خودروهای فرسوده و ممانعت دریافت هزینه.

- تذکر احسان ارکانی به وزیر راه و شهرسازی: لزوم بهسازی روکش آسفالت نیشابور به مشهد و نیشابور به سبزوار و کاشمر. همچنین تذکر به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: لزوم تسریع در استقرار اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان زبرخان. همچنین تذکر به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در الحاق اراضی خودمالکی شهرک پلیس و بازنشستگان نیروی انتظامی به محدوده شهری.

- تذکر عباس مقتدایی به همراه 51 نفر از نمایندگان به وزیر دادگستری: ضرورت برخورد قانونی قوه قضائیه با مستنکفین اجرای رأی 1553 دیوان عدالت اداری در خصوص معلمان اعزامی خارج از کشور. همچنین تذکر به دولت رئیسی و رئیس جمهور: ضرورت اجرای حکم دیوان عدالت اداری در خصوص معلمان خارج از کشور توسط وزارت آموزش و پرورش.

- تذکر پرویز اوسطی به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت ایمن‌سازی محور سانحه‌خیز قره به سریش‌آباد.

- تذکر طاهری به همراه 53 نفر از نمایندگان به وزیر صنعت، معدن و تجارت: ضرورت بازنگری در دستورالعمل جدید وزارت صمت و سازمان بورس کالا در خصوص شمش فولادی.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی به همراه 64 نفر از نمایندگان به وزیر علوم، تحقیفات و فناوری: لزوم اجرای بند (3) ماده (88) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در خصوص معافیت 30 درصدی دانشجویان مشمول از پرداخت هزینه شهریه تحصیل در دانشگاه‌های کشور. همچنین تذکر به همراه 48 نفر از نمایندگان به وزیر اقتصاد و دارایی: لزوم نظارت بر بازرسی مستمر و دقیق در عملکرد نانوایی‌ها در طرح هوشمندسازی نان.

- تذکر علی اکبر علیزاده برمی به همراه 22 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت تسریع در پرداخت بدهی پیمانکاران بزرگراه شمال به جنوب دامغان به چوپانان.

- تذکر روح‌الله نجابت به همراه 42 نفر از نمایندگان به وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی و کشور: لزوم هماهنگی مضاعف دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی در فراهم  ساختن شرایط و مقدمات برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی.

- تذکر کیوان مرادیان کوچکسرایی به همراه 48 نفر از نمایندگان به وزیر امور اقتصادی و دارایی: ضرورت تأمین ارز برای سفر زائران اربعین.

- تذکر احمدحسین فلاحی به همراه 24 نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: ضرورت حذف الزام واکسن برای سفر اربعین.

- تذکر روح الله نجابت به همراه 43 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم رعایت عدالت میان استان‌ها در توزیع وسایل حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی در سفر به عراق در ایام اربعین.

- تذکر علی اکبر علیزاده برمی به همراه 40 نفر از نمایندگان به وزیر ورزش و جوانان: ضرورت پاسخگویی وزارت ورزش و جوانان در خصوص محکومیت ایران در پرونده سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال.

- تذکر ملک فاضلی به وزیر نفت: لزوم تسریع در گازرسانی به حوزه انتخابیه و حل مشکلات سوخت‌رسانی. همچنین تذکر به وزیر نیرو: لزوم رسیدگی به بحران آب و برق.

- تذکر علی اصغر عنابستانی به همراه 14 نفر از نمایندگان به دولت رئیسی و رئیس جمهور: لزوم بازنگری در مناطق ایجاد استان‌های جدید در کشور.

- تذکر حسین خسروی اسفزار به همراه 42 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تسهیل شرایط مالی دریافت مسکن ملی.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیلگانی به همراه 54 نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم نظارت و بازرسی‌های مستمر و دقیق بر عملکرد نانوایی‌ها با اجرای هوشمندسازی نان. همچنین تذکر به همراه 69 نفر از نمایندگان به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: لزوم پرداخت حق اولاد و حق عائله‌مندی بانوان شاغل در مجموعه‌های آن وزارتخانه به استناد ماده (16) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت.

- تذکر محمدرضا میرتاج‌الدینی به همراه 21 نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: ضرورت تجهیز مراکز خدمات درمانی و بهداشتی شهر عجبشیر.

- تذکر احسان ارکانی به وزیر نفت: لزوم بازنگری در توزیع اعتبارات مسئولیت اجتماعی وزارت نفت و تخصیص بودجه به شهرهای نیشابور، فیروزه و زبرخان. همچنین تذکر به همراه سید نظام الدین موسوی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ضرورت استقرار اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان زبرخان.

- تذکر علیرضا ورناصری قندعلی به همراه 20 نفر از نمایندگان به وزیر ورزش و جوانان: لزوم تحقق اجرای عملی مصوبات سفر اخیر وزیر ورزش و جوانان به حوزه انتخابیه.

- تذکر احمد محرم‌زاده به همراه 55 نفر از نمایندگان به دولت رئیسی و رئیس جمهور: لزوم افزایش حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی و کارکنان قوه قضائیه.

- تذکر مهدی طغیانی به همراه 24 نفر از نمایندگان به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: ضرورت تسریع در تعیین ضوابط حریم مسجد جامع اصفهان.

- تذکر مهدی شریفیان به همراه 44 نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: لزوم تسریع در اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش.

تذکر جعفر قادری نماینده شیراز و زرقان به رئیس جمهور؛ ضرورت تسریع در ارسال لایحه هماهنگی در پرداخت کارکنان دولت و بخش های عمومی غیردولتی.

تذکر عباس مقتدایی نماینده اصفهان به وزیر راه و شهرسازی؛ لزوم برقراری خط پروازی اصفهان به استان های مختلف و کشورهای حاشیه خلیج فارس.

تذکر جلال محمودزاده نماینده مهاباد به وزرای امور اقتصادی و دارایی و جهاد کشاورزی؛ ضرورت رسیدگی به تسهیلات و سرمایه در گردش تولیدکنندگان بذر و دامداران کشور.

تذکر سیدمحمد پاک مهر نماینده بجنورد، مانه و سملقان، جاجرم، گرمه و راز و جرگلان به وزیر جهاد کشاورزی؛ لزوم برنامه ریزی جهت تامین علوفه دامی و مدیریت کمبود شدید و تورم لجام گسیخته آن.

تذکر احسان ارکانی نماینده نیشابور، فیروزه و زبرخان به همراه سه نفر از نمایندگان به دولت رئیسی و رئیس جمهور؛ ضرورت تصویب ایجاد استان خراسان مرکزی یا بینالود به مرکزیت شهرستان نیشابور.

منبع: تسنیم

 

دیدگاهتان را بنویسید