236502

نطق‌های نمایندگان مجلس/ بانیان وضع موجود از دولت انتظار معجزه دارند

دنیای معدن: نمایندگان مجلس در نطق‌های میان دستور خود به موضوعات مختلفی چون، مذاکرات، گرانی، دستاوردهای دولت، رتبه‌بندی معلمان و افزایش حقوق بازنشستگان اشاره کردند.

به گزارش دنیای معدن، مهدی روشنفکر نماینده مردم بویر احمد در مجلس در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز اظهار داشت: درد امروز جامعه ما بر خلاف اعتراضات، نان نیست؛ درد امروز جامعه این است که شور از شعور فاصله گرفته و دردهای بزرگ امروز جامعه بی عدالتی، تبعیض، تناقض، افزایش مهاجرت و خروج سرمایه ها از کشور است.

وی افزود: متاسفانه فرهنگ سیاسی کشور نیز بر خلاف ادعاهای گروه های سیاسی متفاوت است؛ برخی از کسانی که در حمایت از دولت سابق این کشور را شبیه کشتی می دانستند امروز از دولت انتظار معجزه دارند و به دنبال این هستند که به هر قیمتی این دولت را زمین بزنند.

نماینده مردم بویر احمد در مجلس خاطر نشان کرد: امروز باید اولویت نمایندگان و کارگزاران نظام اصلاح ساختارهای معیوب باشد تا بخش زیادی از فساد در نطفه خفه شود.

* انجام 31 سفر استانی در کمتر از یک سال، گواه بر مردمی بودن دولت سیزدهم است

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس نیز در نطق میان دستور خود اظهار داشت: انجام 31 سفر استانی در کمتر از یک سال، گواه بر مردمی بودن دولت سیزدهم است.

وی افزود: دولت نشان داد با وجود تحریم‌ها می‌توان با مدیریت جهادی دستاوردهای مختلفی کسب کرد؛ مقابله با کرونا، فروش نفت، صادرات غیر نفتی، تامین آب و برق و گاز نیاز کشور، تقویت دیپلماسی اقتصادی و توسعه روابط با کشورهای همسایه از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم است که می‌توان به آن اشاره کرد.

نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه دولت باید برای کاهش قیمت‌ها تدابیر مناسبی اتخاذ کند، گفت: اگر دولت نمی‌تواند نرخ تورم را کاهش دهد، باید در مبلغ دریافتی حقوق بگیران و مستمری بگیران این مابه‌التفاوت را جبران کند.

کریمی با اشاره به موضوع رتبه بندی معلمان خاطر نشان کرد: انتظار داریم رتبه بندی فرهنگیان و افزایش حقوق بازنشستگان در اسرع وقت اجرایی شود.

وی در ادامه به مذاکرات برجامی اشاره کرد و گفت: هر توافقی که باعث انتفاع اقتصادی ملت ایران نشود و حقوق صنعت هسته‌ای کشور رعایت نشود، نزد مجلس قابل قبول نخواهد بود.

* تکیه بر ظرفیت‌های داخلی تنها راه حل مشکلات کشور است

حبیب آقاجری نماینده بندر ماهشهر در مجلس هم در نطق میان دستور خود اظهار داشت: مردم شریف ایران این روزها از تورم و گرانی و بیکاری جوانان گله‌مند هستند و از دولت و مجلس انتظار کنترل قیمت‌ها و حل مشکل معیشتی خودشان را دارند؛ لذا بر همه مسئولان واجب است با تمام توان در رفع مشکلات معیشتی مردم کوشا باشند.

وی افزود: رفع این مشکلات طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب با توجه به تولید و ظرفیت های داخلی و تکیه بر توان موجود کشور امکان پذیر است.

* وزیر بهداشت و درمان نسبت به تامین بودجه طرح دارویار اهتمام داشته باشد

سیدموسی موسوی نماینده مردم لامرد در مجلس نیز در نطق میان دستور خود اظهار داشت: دولت انقلابی در روند مذاکرات با رعایت خطوط نظام نسبت به حقوق مردم اهتمام ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی موجود در کشور، افزود: فشار اقتصادی به مردم زیاد شده و مردم انتظار دارند قیمت ها به شهریور 1400 برگردد.

نماینده مردم لامرد در مجلس خطاب به وزیر بهداشت گفت: از وزیر بهداشت و درمان انتظار داریم نسبت به تامین بودجه طرح دارویار اهتمام داشته باشد، زیرا این طرح می تواند بخش زیادی از مشکل درمان را حل کند.

* ابر مشکل مسکن، اولویت جدی در باقی مانده عمر مجلس یازدهم باشد

ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز در مجلس هم در نطق میان دستور خود اظهار داشت: مجلس یازدهم سومین سال خدمت را می‌گذراند و در این مدت موفقیت‌ها و ناکامی‌هایی داشت.

وی تاکید کرد: ابر مشکل مسکن، تورم افسارگسیخته و آینده جوانان می‌تواند از اولویت‌های جدی در باقی مانده عمر مجلس یازدهم باشد.

نماینده مردم شیراز خاطر نشان کرد: اقدام مرکز وکلای قوه قضائیه منجر به تضییع حقوق حقه داوطلبان شد که این اقدام پسندیده نبود و انتظار می رود مجلس با آن برخورد نماید.

عزیزی بیان داشت: دولت محترم با رویکردی هوشمندانه در مذاکرات، باید از ورود به هر سیاه چاله‌ای که منافع ملت ایران را دچار خدشه می‌کند، بپرهیزد.

وی تاکید کرد: تضمین جدی و بازدارنده، حفظ عزت و حرمت نهادهای انقلابی، اجرای کامل  قانون اقدام راهبری برای لغو تحریم‌ها، توسعه ظرفیت‌های هسته‌ای کشور و برخورد قاطع با زیاده‌خواهی‌های کشورهای غربی از خطوط قرمزی است که مجلس روی آن تاکید دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید