236154

گرانی برخی کالاها 100 درصد، افزایش حقوق بازنشستگان 10 درصد!/ یک فعال کارگری: وعده‌ی خود به بازنشستگان را عملی کنید

دنیای معدن: عیدعلی کریمی دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین اظهار داشت: تورم در برخی از کالاها ۱۰۰ درصد است و به طور میانگین تورم بالای ۵۰ درصد اعلام شده اما حقوق بازنشستگان سایر سطوح تنها ۱۰ درصد افزایش یافته، این بی‌انصافی در حق بازنشستگان است.

به گزارش دنیای معدن؛ عیدعلی کریمی با انتقاد از عدم تعیین تکلیف نهایی حقوق بازنشستگان گفت: اگر امکان افزایش حقوق بازنشستگان وجود ندارد حداقل قیمت‌ها را به سال گذشته بازگردانند.

عیدعلی کریمی با اعلام اینکه پس از گذشت پنج ماه از ابتدای سال ۱۴۰۱ هنوز قانون افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان اجرا نشده است، با اشاره به مصوبه دولت در مورد حقوق بازنشستگان اظهار داشت: تورم در برخی از کالاها ۱۰۰ درصد است و به طور میانگین تورم بالای ۵۰ درصد اعلام شده اما حقوق بازنشستگان سایر سطوح تنها ۱۰ درصد افزایش یافته، این بی‌انصافی در حق بازنشستگان است.

کریمی در ادامه درباره آخرین اظهارات سرپرست وزارت کار درخصوص وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: صحبتهای ضد ونقیض آقای زاهدی وفا در خصوص میزان افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، به نوعی وقت‌کشی است. ایشان بعد از ۵ ماه بلاتکلیفی، فرصت بیشتری برای گفتگو با کانون‌های بازنشستگی می‌خواهد.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین افزود: آقای سرپرست وزارت کار طی هفته گذشته به عنوان نماینده دولت چندین بار وعده‌هایی برای مشخص شدن وضعیت بازنشستگان دادند که عملی نشد.

به گفته‌ی کریمی، از نظر اخلاقی و شرعی، وعده دادن و عمل نکردن درست نیست؛ بنابراین عمل نکردن به وعده آنهم از جانب مسئولان و مقامات اصلاً پذیرفتنی نیست.

وی از گرانی‌های صورت گرفته در ۵ ماه گذشته سال جدید انتقاد کرد و خواستار بازگرداندن شرایط دستمزدی به سال‌های قبل شد و گفت: در آن سال‌ها با ارزش دستمزدی که می‌گرفتیم، بهتر می‌توانستیم زندگی کنیم، اما الان معاش را از جامعه کارگری گرفته‌اند./ ایلنا

 

دیدگاهتان را بنویسید