235497

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان:

خواستار توجه دولت به تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هستیم

دنیای معدن: دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان گفت: جامعه کارگری بازنشسته کشور با گذشت ۴ ماه از سال هنوز شاهد تحقق عدالت نبوده‌اند و افزایش سایر سطوح حقوق بازنشستگان در هاله‌ای از ابهام است.

به گزارش دنیای معدن، چنگیز اصلانی گفت: افزایش حقوق سالانه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی جزو مصوبات شورای‌عالی کار است و در ماده ۱۱۱ و ۹۶ قوانین تأمین اجتماعی و ماده ۴۱ قانون کار به آن تصریح شده، اما تأخیر در اعمال این افزایش به حدیث مکرر بازنشستگان تبدیل شده است.

وی افزود: دولت مکلف است به مرّ قانون در ارتباط با افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی عمل کند.

اصلانی با اعلام اینکه پس از گذشت چهار ماه از ابتدای سال ۱۴۰۱ دولت هنوز قانون افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان را اجرا نکرده و حق مسکن کارگران نیز بدرستی اجرا نشده است، گفت: در شرایطی که دولت نتوانسته قیمت‌ها را کنترل کند، جلوی افزایش حقوق بازنشستگان را نیز گرفته است.

وی با اشاره به برخی سهل‌انگاری‌ها در خصوص مطالبات بازنشستگان، عنوان کرد: مطالبات بحق مردم و بازنشستگان باید در اولویت رسیدگی قرار گیرد و امیدواریم مسائلی که امروز همه درگیر آن هستیم، از جمله حقوق بازنشستگان و حق مسکن کارگری در اولویت قرار گیرد.

دبیراجرایی خانه کارگر استان همدان  با اشاره به اهمیت صیانت از صندوق بازنشستگی اظهار کرد: صیانت و حمایت از صندوق بازنشستگی وظیفه دولت و سازمان تامین‌اجتماعی و به نوعی مطالبه و پیگیری خود مردم است، زیرا این صندوق با تلاش و فعالیت خود این مردم به وجود آمده است.

وی ادامه داد: بازنشستگان تأمین اجتماعی غیر حداقل بگیر منتظر ابطال مصوبه دولت از سوی مجلس و ابلاغ آن به دولت هستند.

اصلانی با اشاره به نگرانی بازنشستگان و اعضای صندوق حمایت از بازنشستگی، بیان کرد: با توجه به نرخ تورم و وضعیت اقتصادی موجود در جامعه، اقشار ضعیف و به ویژه بازنشستگان نگران هستند که آیا درآمد حاصل از سازمان تامین‌اجتماعی پاسخگوی دخل و خرج و اصطلاحاً مشکلات معیشتی خواهد بود یا خیر.

اصلانی تاکید کرد: تأمین اجتماعی باید تحقق عدالت را تضمین کند اما متاسفانه عملکرد دولت و مجلس انقلابی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان به گونه‌ای بوده است که نه تنها شاهد تحقق عدالت نبوده ایم، بلکه شاهد ایجاد موانعی بر سر راه سازمان تأمین اجتماعی برای اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری هستیم.

این مسئول با اشاره به اهمیت خون شهدا در پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: این نظام مقدس حاصل خون‌های ریخته شده همین ملت است و باید همه مسئولان و مدیران راس ارگان‌ها به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تحقق مطالبات بحق مردم توجه کنند و جامه عمل بپوشانند.

اصلانی تاکید کرد: حق در گرو عدالت است، عدالتی که علی (ع) بنیان آن را گذاشت ما از حق خودمان گذشت نمی‌کنیم و در دفاع از منافع بازنشستگان مرزی نمی‌شناسیم. حق قابل گذشت نیست، مخصوصا اگر صاحبان حق، صاحبانِ انقلاب و رزمندگانِ دیروز باشند.

وی با یادآوری اینکه توصیه جدی رهبر انقلاب، موضوع بسیار مهم «احیای اعتماد و امید مردم» بود، گفت: ایشان گفتند که اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دولت است که متاسفانه تا حدی آسیب دیده و راه ترمیم آن، «یکی شدن حرف و عمل مسئولان» است.

اصلانی گفت: وزیر کار، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و حتی شخص رییس جمهور وعده اجرای افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان را دادند، اما عمل به وعده ها کجاست؟

وی گفت: با هرگونه تجمع غیرقانونی و خودسرانه که منجر به سوءاستفاده منافقان و دشمنان نظام و ملت شود مخالف هستیم و مطالبات خود را از راه قانونی و صلح‌آمیز پیگیری می‌کنیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی برای ماندگاری خود نیازمند حمایت دولت در قالب انجام تعهدات خود به این سازمان است./ایلنا

 

دیدگاهتان را بنویسید