235177

۳۶ میلیارد تومان مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان جنوبی پرداخت شد

دنیای معدن- مدیرکل تامین اجتماعی استان خراسان جنوبی گفت: ۳۶ میلیارد و ۸۴۳ میلیون تومان مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی استان در خردادماه امسال به حساب مستمری بگیران، بازنشستگان و از کارافتادگان کلی واریز شد.

به گزارش دنیای معدن، سیدحسین فراتی با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم خراسان جنوبی و بازدید از تحریریه این خبرگزاری، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند با تبریک عید سعید قربان و آغاز دهه ولایت و امامت اظهار داشت: تامین اجتماعی یک سازمان بین نسلی است که از بدو تولد تا بعد فوت همراه بیمه شده است.

وی با بیان اینکه 30 خدمت به بیمه‌شدگان در قالب طرح 3070 در تامین اجتماعی اجرا شده است گفت: مهمترین این خدمت حذف دفترچه‌های درمانی بوده و در حال حاضر 100 درصد خدمات به بیمه‌شدگان این استان به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از خدمات به صورت غیرحضوری به بیمه شدگان و جامعه هدف ارائه می‌شود تصریح کرد: ستاد استان و شعب تامین اجتماعی استان خراسان جنوبی با کمبود نیروی انسانی روبه‌رو است که با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شده این مهم با تدابیر سازمان برطرف شود.

فراتی پاسخگویی به موقع و به هنگام به مخاطبین سازمان و تقویت برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مراسمی از پرسنل تامین اجتماعی استان دارای 3 فرزند به بالا تجلیل شده است.

وی با اشاره به شعار امسال و تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بینان اظهار کرد: شرایط قراردادهای پیمانکاری کارگاه‌های دانش‌بنیان تسهیل و کارفرمایان دارای پروانه کارگاه دانش‌بنیان مورد حمایت این سازمان قرار می‌گیرند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان خراسان جنوبی تعداد بیمه شدگان اصلی این سازمان در استان را 127 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد با احتساب 222 هزار نفر بیمه شده تبعی، 349 هزار نفر بیمه شده اصلی و خانواده افزایش می‌یابند.

فراتی با بیان اینکه در حال حاضر 11 هزار و 500 کارگاه فعال است تصریح کرد: 9 شعبه اصلی، 6 شعبه اقماری دائم، 2 شعبه اقماری غیردائم، 3 کارگزاری رسمی در استان خراسان جنوبی به جامعه هدف  خدمات ارائه می‌دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید