234531

جامعه بازنشستگان موافق تجمعات ساختارشکنانه نیستند

دنیای معدن- دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه گفت: جامعه بازنشستگان هرگز موافق تجمعات ساختار شکنانه و هتاکانه به مسئولین نیستند.

به گزارش دنیای معدن و به نقل از فارس، داود میرزائی اظهار کرد: مطالبه جامعه بازنشستگان تأمین اجتماعی اجرای دقیق قانون برای افزایش حقوق در سال جدید است.

وی افزود: سه ماه از واریز حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در سال جدید می‌گذرد اما هنوز مصوبه قانونی شورای عالی کار و هیئات امنای سازمان تأمین اجتماعی اجرائی نشده است.

دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه بیان کرد: باید هر چه سریع‌تر به تجمعات اعتراض‌آمیز این قشر به افزایش ۵۷ درصدی حقوق حداقل بگیران و ۳۸ درصدی (۵۱۵ هزار تومان) سایر سطوح طبق مصوبه شورای عالی کار و تأمین اجتماعی بر اساس عدالت بیمه‌ای پاسخ داد.

میرزائی بیان کرد: علی‌رغم این‌که تعداد کثیری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون‌های اجتماعی بارها اعلام و اظهارنظر کرده‌اند که مصوبه دولت مغایر با قانون است اما متأسفانه هیچ‌گونه توجهی به این مهم نمی‌شود.

وی گفت: انتظار می‌رفت دولت سریعاً این موضوع را جمع می‌کرد و اجازه نمی‌داد این مهم با تذکر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تهیه طوماری از سوی بازنشستگان به دیوان عدالت اداری پیگیری شود.

دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه افزود: بی‌توجهی به مطالبات جامعه بازنشستگان شایسته و زیبنده نیست چراکه این قشر سربازان هشت سال دفاع مقدس به شمار می‌روند و برای تحقق خواسته‌های خود ناچارند که آن را از کف خیابان فریاد بزنند.

میرزائی با اشاره به این‌که جامعه بازنشستگان هرگز موافق تجمعات ساختار شکنانه و هتاکانه به مسئولین نیستند، گفت: آنان عاشق ولایت و سربازان و مرید امام راحل و رهبری هستند و دوست ندارند اتفاقاتی در کشور رقم خورد که مطالبات صنفی به حاشیه برود اما سودجویان از این آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند.

وی افزود: به نظر می‌رسد دولت تا پایان خرداد وضعیت حقوق بازنشستگان را طبق مصوبه شورای عالی کار و تأمین اجتماعی اصلاح کند و با استعفای وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، تنها صورت‌مسئله پاک خواهد شد و بازنشستگان تا حصول نتیجه دست از مطالبه‌گری بر نخواهند داشت.

دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه ادامه داد: دولت، بر اساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی، افزایش مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی هرسال به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، به‌نحوی‌که حداقل دریافتی مستمری‌بگیران از حداقل حقوق مصوب همان سال کارگران کمتر نباشد.

میرزائی بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی کار مورخ ۱۹ اسفندماه سال گذشته حداقل دریافتی کارگران برای سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۵ میلیون و  ۵۸۰ هزار تومان در ماه رسید.

وی گفت: بر اساس مصوبه هیأت وزیران در خصوص حداقل حقوق بازنشستگان، از کار افتادگان و مجموع مستمری بازماندگان سازمان تأمین اجتماعی که به‌موجب قوانینی ازجمله مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی نباید از حداقل مزد کارگری کمتر باشد، با رعایت قوانین مربوط و لحاظ مصوبه شورای عالی کار، میزان دریافتی آنان معادل حداقل حقوق و دستمزد کارگران شاغل تعیین و با افزایش ۵۷/۴ درصدی همراه خواهد بود، به‌نحوی‌که از ۵ میلیون و  ۵۸۰ هزار تومان کمتر نباشد.

دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه ضمن تشکر از ۴۸ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که نسبت به این مهم واکنش نشان دادند گفت: انتظار می‌رفت تمامی نمایندگان مجلس نماینده مجلس که نماینده مردم هستند پیگیری حقوق به حقه بازنشستگان تأمین اجتماعی باشند زیرا آنها وکیل‌دوله نیستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید