234288

وزرای کار و جهاد کشاورزی در نشست غیرعلنی امروز مجلس چه گفتند؟

دنیای معدن- نماینده مردم تبریز در مجلس جزئیات نشست غیرعلنی امروز پارلمان که با حضور وزرای کار و جهاد کشاورزی برگزار شد را تشریح کرد.

به گزارش دنیای معدن، احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت: نشست غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی از حجت‌الله عبدالملکی وزیر کار و رفاه اجتماعی و رئیس بانک مرکزی برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که وزیر کار در این باره گفت که دولت حق دارد با افزایش 57 درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مخالفت کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: عبدالملکی عنوان کرد که دولت سهامدار و شریک و سهامدار سازمان صندوق تأمین اجتماعی و ضامن پرداخت حقوق بازنشستگان این صندوق است و زمانی که صندوق قادر به پرداخت بازنشستگانش نباشد، دولت این کار را انجام خواهد داد و از این حیث حق دارد با افزایش 57 درصدی حقوق بازنشستگان این صندوق مخالفت ورزد.

علیرضا بیگی خاطرنشان کرد: وزیر کار همچنین گفت طبق ماده 96 اساسنامه تأمین اجتماعی، افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی باید به تصویب هیأت وزیران نیز برسد.

وی افزود:‌در ادامه این جلسه موضوع قیمت و تأمین نهاده‌های دامی و بحث تولیدات کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی نیز گفت که پیش‌بینی‌های لازم برای ماه‌های پیش‌رو درباره جوجه‌ریزی در حوزه مرغداری، تأمین نهاده‌ها، پرداخت تسهیلات به دامداران و مرغدان و خرید تضمینی محصولات آنها انجام شده است.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: وزیر جهاد کشاورزی درباره تأخیر در پرداخت پول کشاورزان برای خرید تضمین گندم گفت که علت این تأخیر محدودیت در اعتبارات است چرا که فصل برداشت گندم در سال 45 روز است اما اعتبارات خرید تضمینی گندم در طول سال و به صورت تدریجی تخصیص می‌یابد و همین مسئله علت تأخیر در پرداخت پول کشاورزان شده است.


 

دیدگاهتان را بنویسید