234179

نامه بازنشستگان گیلان به استاندار/ دولت در تصمیم برای «افزایش مستمری‌ها» تجدیدنظر کند

دنیای معدن- بازنشستگان کارگری گیلان در نامه‌ای به استاندار، خواستار اصلاح مصوبه‌ی افزایش مستمری‌ها شدند.

به گزارش دنیای معدن، بازنشستگان تامین اجتماعی گیلان در نامه‌ای به استاندار، خواستار همراهی در مقوله‌ی مستمری‌ها شدند. خواسته‌ی این بازنشستگان، اجرای مصوبات شورایعالی کار است.

در این نامه آمده است: «همانطور که نیک می‌دانید سازمان تامین اجتماعی یک سازمان یا بنگاه اقتصادی عمومی و غیر دولتی است که منابع و سرمایه آن بین‌النسلی بوده و از طریق پرداخت حق بیمه کارگران تامین می‌شود. حقوق کارگران بازنشسته این سازمان از محل دارایی و درآمد ناشی از سرمایه گذاری‌های این سازمان تامین می‌شود و هیچگونه ارتباطی به خزانه دولت و بودجه عمومی نداشته به هیچ وجه نمی‌تواند تاثیری در نقدینگی کشور و تورم جامعه داشته باشد. مطابق با مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی حقوق کارگران بازنشسته باید هر سال متناسب با نرخ تورم و افزایش هزینه‌های زندگی افزایش یابد. هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در اسفند ماه ۱۴۰۰ مطابق مصوبه شورای‌عالی کار، که نمایندگان دولت و شخص وزیرکار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز آن را تایید و امضا نموده‌اند، برای سال ۱۴۰۱ حقوق بازنشستگان حداقل بگیر را ۵۷٪ و سایر سطوح را به میزان ۳۸٪ به علاوه مبلغ ۵۱۵۰۰۰ تومان بطور ثابت، افزایش داده است. برغم گذشت بیش از ۷۵ روز از سال جدید و وارد شدن تورم و گرانی بر هزینه‌های زندگی بازنشستگان، نه تنها تایید و ابلاغ و اجرای این افزایش توسط هیات وزیران تا امروز تحقق نیافته بلکه در روز ۱۵ خرداد وزیر کار جناب عبدالملکی افزایش حقوق بخشی از کارگران بازنشسته زیر پوشش این سازمان را فقط ۱۰٪ اعلام کرده‌اند.

از آن جناب به عنوان عالی‌ترین مقام دولتی در استان خواهشمندیم مراتب نارضایتی عمیق و شکایت ما از وزیر کار را به رئیس جمهور اعلام فرموده ترتیبی اتخاذ بفرمایید حل این معضل تسهیل گردد.»

 

دیدگاهتان را بنویسید