233961

سود جدید سهام عدالت در راه است؟ | ارزش سهام عدالت امروز 9 خرداد ۱۴۰۱

دنیای معدن- ارزش سهام عدالت هر روز منتشر می‌شود. ارزش سهام عدالت مرتبا در نوسان است. ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی در اولین هفته خرداد ماه، به ۱۴ میلیون و ۵۷۳ هزار تومان رسید.

به گزارش دنیای معدن، سهام عدالت از زمان آزادسازی، تاکنون، با نوسان زیادی روبرو بوده است. بیش از نیمی از جمعیت کشور دارای برگه های سهام عدالت هستند و به همین دلیل، اخبار سهام عدالت برای مردم حائز اهمیت است. ارزش سهام عدالت در تابستان سال گذشته (99) با رشد بسیاری روبرو شد ولی پس از آن، ارزش سهام عدالت وارد روند نزولی شد.

امروز دوشنبه (9 خرداد 1401)، ارزش سهام عدالت 490 هزار تومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه‌های شرکت‌های بورسی در این سهام به 11 میلیون و598 هزار و 965 تومان رسید.

بر اساس گزارش جماران، شاخص کل بازار بورس نیز با 11110 واحد کاهش در ارتفاع 1٫553٫376 و شاخص هم وزن در ارتفاع 432٫541 واحدی قرار گرفته است.

ارزش معاملات امروز بازار بورس 5785 میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم 6165 هزار میلیارد تومان قرار داد.

بیشترین تاثیرگذاری شاخص بازار فولاد، خودرو، رمپنا،فارس، کچاد،شستا و شپنا بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار فرابورس فغدیر، وسپهر، هرمز، آریا، ددانا، دماوند و ارفع بوده است. اغلب نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با کاهش قیمت مواجه شدند.

پس از پایان معاملات امروز بازار بورس ایران (7 خرداد 1401) ارزش سهام عدالت 532 هزارتومانی دارندگان این سهام به 12 میلیون و212 هزار و161 تومان رسید.

بشتابید فرصت دوباره برای جاماندگان سود سهام عدالت

واریز سود سهام عدالت برای جاماندگان از دریافت سود از روز شنبه آغاز شده بود. جاماندگان سود سهام عدالت تا روز جمعه 30 اردیبهشت فرصت داشتند که اطلاعات خود را در سایت سجام تکمیل و سود خود را دریافت کنند.

اسفند سال 1400 برای برخی از دارندگان سهام عدالت، سود سال 99 واریز شد. اما برخی هم از دریافت این سود جا ماندند. این افراد به دلیل شماره شبای نامعتبر و حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت، سود خود را دریافت نکردند.

روز شنبه 200 هزار نفر از سهامدارانی که مشکلات حساب بانکی خود را رفع کرده‌اند، واریز شد. اما همچنان برخی می‌گویند برای آنها هیچ پولی واریز نشده است. علت این موضوع عدم تکمیل اطلاعات در سامانه سجام است.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نشان می‌دهد که جاماندگان سهام عدالت می‌توانند با تکمیل اطلاعات خود سود سهام را دریافت کنند. زمان پرداخت این سود مشخص نیست و سهامداران باید اطلاعات خود را تکمیل کنند. اما سود این افراد محفوظ است و هر زمان که اطلاعات شان اصلاح شد در مراحل بعدی سود به آن‌ها پرداخت می‌شود.

 

همچینن روز گذشته حسین قشمی، مدیر پرداخت سود سپرده گذاری مرکزی گفت: قرار بر این است که شرکت سپرده گذاری مرکزی امسال در چند مرحله برای سهامداران عدالتی که مشکل داشتتند واریز سود انجام شود.

سهامداران چقدر سود می‌گیرند؟

سهام عدالت

آن دسته از دارندگان سهام عدالت که بخشی از سهام خود را فروخته‌اند، مشمول دریافت این نوع واریزی‌ها می‌شوند. همچنین دارندگان سهام عدالت که دارای پرتفوی 492 هزار تومانی هستند حدود 530 هزار تومان سود سهام عدالت دریافت کردند.

آن دسته از سهامداران با پرتفوی 532 هزار تومانی نیز حدود 570 هزار تومان سود گرفتند.

برای دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی نیز رقمی حدود یک میلیون و 80 هزار تومان پرداخت شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید