233488

۸۰ درصد شرکت ها در جهان دانش بنیان هستند و دانش می فروشند

دنیای معدن- نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت ها امروز در دنیا کالا نمی‌فروشند بلکه ۸۰ درصد شرکت‌های فعال در دنیا دانش بنیان هستند و به جای کالا این شرکت ها دانش و نوآوری می فروشند.

 به گزارش دنیای معدن، محمد وحیدی در اولین همایش بوکسیت، آلومینا، آلومینیوم و توسعه پایدار افزود: در کشور ما رویکرد تولید دانش بنیان مورد توجه جدی قرار گرفته و این می‌تواند در تولید صنعت آلومینیوم و به خصوص در استان خراسان شمالی مورد توجه جدی قرار گیرد.

 وی گفت: با خرید یک دستگاه موبایل پس از ۵ سال این دستگاه قیمت آنچنانی ندارد در حالی که در موقع خرید شما با پرداخت پول زیادی دانش و دانایی را خریداری کرده اید.

 وی گفت: لازمه حرکت در دنیای امروز دانایی محور و دانش بنیان است و ما نیز در این مسیر باید از جمعیت جوان و فارغ التحصیل خود استفاده چه کنیم.

نماینده مردم شریف بجنورد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه ۲۵  درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور ما بیکار هستند و این سبب می شود که ما با سیل مهاجرت فارغ التحصیلان به سایر کشور ها مواجه شویم.

 وی گفت: هم اکنون در بسیاری از کشورهای جهان شرکت های دانش بنیان و دانش آفرین با سه نفر تشکیل می شوند و ۸۰ درصد خلق پول در دنیا هم اکنون توسط شرکت های دانش بنیان انجام می‌شود.

 وحیدی افزود : ترکیه در همسایگی ما به دنبال تشکیل ۶۰۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان است که توانسته تاکنون ۴۰ هزار شرکت آن را راه‌اندازی کند در حالی که در کشور ما شرکت های دانش بنیان هم اکنون به حدود ۷۰۰۰ شرکت رسیده است.

 وحیدی یادآور شد: در شرکت های دانش بنیان تولید خلاقیت و نوآوری مورد توجه جدی است و  در این راستا جمعیت متوسط در دنیا در حال حذف شدن هستند. وی گفت: بین صنعت و معدن اتصال خوبی در کشور ما وجود ندارد معادن ما بسیار پراکنده هستند و با صنایع مختلف فاصله زیادی دارند در حالی که محصول معادن باید به سرعت در اختیار صنایع قرار گیرد.

 وی بر حفظ محیط زیست در صنایع مختلف و معادن تاکید کرد و گفت: این در حالی است که عده‌ای به رعایت مسائل زیست‌محیطی توجهی ندارند در حالیکه صنعت آلایندگی زیادی دارد، معادن ما از آلایندگی کمتری برخوردار هستند.

 وی خواستار افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت آلومینیوم شد و گفت: جذب سرمایه‌گذاری در صنعت آلومینیوم اهمیت زیادی دارد زیرا خام فروشی در این صنعت ارزش افزوده زیادی برای کشور ایجاد نمی‌کند.

 وی اظهار داشت: شرکت آلومینای ایران مواد اولیه تولید می کند  و اگر این مواد به قیمت مناسب در منطقه در اختیار سایر منابع صنایع قرار بگیرد مطمئن هستم خریداران دایمی همیشه در کنار شرکت آلومینای ایران خواهد بود.

وی  در پایان تاکید کرد: اگر ما می خواهیم در فضای عمومی کشور برای مردم انجام دهیم باید به مسئولیت های اجتماعی شرکت های بزرگ توجه لازم را داشته باشیم و با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با وزارت نیرو و وزارت صنعت  ایجاد مجتمع فاضلابی فاضلابی در خراسان شمالی در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم آب مورد نیاز دائمی را باشد برای صنایع مختلف و شرکت آلومینای ایران تامین کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید