227953

نماینده وزارت دفاع:

برای رسیدن به یک میلیون تن تولید آلومینیوم باید مشکلات برطرف شود

دنیای معدن: نماینده وزارت دفاع گفت: کارخانه آلومینیوم جنوب برای توسعه فعالیت های خود نیازمند تکمیل زنجیره زیرساخت ها است.

به گزارش دنیای معدن، سردار مصطفی محمد نجار پیش از ظهر پنجشنبه در آئین تکمیل ظرفیت کارخانه آلومینیوم جنوب بیان کرد: شور و فعالیتی که در جامعه برای ایجاد اشتغال ایجاد شده است موجب شده تا جامعه به سمتی حرکت کند که اقتصاد کشور دگرگون شود.

وی اضافه کرد: جامعه نیاز دارد تا در مسیری قرار بگیرد که اشتغال و کارآفرینی مورد توجه و اولویت اصلی باشد این در حالی است که نباید به این میزان تولید آلومینیوم بسنده کرد و باید به بین از یک میلیون تن تولید آلومینیوم دستیافت.

نجار در خصوص مشکلات کارخانه آلومینیوم جنوب بیان کرد: برق مورد نیاز برای آلومینیوم در استان فارس باید تأمین شود از این رو باید زمینه تأمین برق، آب و جاده مناسب برای این مجموعه اقتصادی فراهم گردد تا جامعه از برکات این فعالیت اقتصادی بهره مند شوند.

او ادامه داد: این کارخانه نیازدارد که بندر تخصصی و ویژه صنایع آلومینیوم جنوب در نظر گرفته شود تا بتوان تعاملات بیشتری با بازارهای جهانی ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: وزارت دفاع سال ها است در تلاش است تا اقدامات منحصر به فردی انجام دهد و باید برای ایجاد ثروت در جامعه از اینگونه صنایع حمایت شود تا کشور در مسیر رشد و توسعه قرار بگیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید