226928

آلومینیوم‌سازان کشور طی ۸ ماهه امسال چه کردند؟

دنیای معدن: جدول عملکرد تولید ماهانه واحدهای آلومینیوم‌سازی در سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که در مجموع هشت ماهه امسال، حدودا یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۶۸۰ تن آلومینیوم از پود آلومینا تا آلومینیوم خالص و سایر فرآورده‌های این ماده معدنی تولید شده و بیشترین سهم را بوکسیت به میزان قریب به ۶۱۴ هزار تن متعلق به آلومینای تهران به خود اختصاص داده است.

به گزارش دنیای معدن، طبق جدول تهیه شده توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدروآلومینیوم‌سازی المهدی طی هشت ماهه سال جاری تنها تولید آلومینیوم خالص داشته است. این شرکت از ابتدا تا پایان آبان ماه امسال ۹۸ هزار و ۳۲۱ تن آلومینیوم خالص تولید کرده است.

عملکرد ماهانه این شرکت نشان می‌دهد بیشترین میزان تولید این ماده معدنی در المهدی مربوط به خرداد ماه امسال بوده است که از ۱۷ هزار تن فراتر رفته اما سپس در سه ماهه تابستان میزان تولید آن چندین هزار کمتر شده و از ۱۰.۵ هزار تن فراتر نرفته است. پس از آن هر چند که دو ماهه ابتدایی فصل پاییز (مهر و آبان) تولید را کمی بالا برد اما دیگر نتوانست تولید را از ۱۲ هزار و ۷۲۶ تن بیشتر کند.

آلومینیوم جنوب نیز طی هشت ماهه ۱۴۰۰ تنها تولید آلومینیوم خالص و به میزان ۱۰۸ هزار و ۸۳۰ تن داشته است.

آلومینای تهران طی هشت ماه سال جاری به ترتیب ۶۱۳ هزار و ۹۹۱ تن بوکسیت، ۲۶۳ هزار و ۹۳۵ تن هیدارت آلومینیوم، ۱۵۵ هزار و ۹۱۸ تن پودر آلومینا، ۹۰ هزار و ۵۲۶ تن آهک و ۲۴ هزار و ۹۲۸ تن آلومینیوم خالص تولید کرده است.

آلومینیوم‌سازی ایرالکو نیز از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، ۱۰۶ هزار و ۶۴۹ تن آلومینیوم خالص، ۱۲ هزار و ۱۸۱ تن بیلت آلومینیوم، ۳۰۸ تن آلیاژ و ۹۳ تن براده تولید کرده است.

بر این اساس، طبق آمار در مجموع هشت ماه سال جاری همانطور که اشاره شد، ۶۱۳ هزار و ۹۹۱ تن بوکسیت، ۳۳۸ هزار و ۷۲۸ تن آلومینیوم خالص، ۲۶۳ هزار و ۹۱۸ تن هیدارت آلومینیوم، ۱۵۵ هزار و ۹۱۸ تن پود آلومینا، ۹۰ هزار و ۵۲۶ تن آهک، ۱۲ هزار و ۱۸۱ تن بیلت آلومینیومی،  ۳۰۸ تن آلیاژ و ۹۳ تن براده در کشور تولید شده است.

میزان تولید واحدهای آلومینیوم‌سازی به تفکیک ماه‌ها به شرح زیر است:

 

62129936

 

دیدگاهتان را بنویسید