221350

سرمایه گذاری ریوتینتو بر روی انرژی خورشیدی در معدن بوکسیت استرالیا

دنیای معدن -ریوتینتو برای ساخت، مالکیت و بهره برداری از طرح نیروگاه خورشیدی 4 مگاواتی و ذخیره سازی باتری 4 مگاواتی در فعالیت های بوکسیت Weipa واقع در شمال کوئینزلند با EDL قرارداد بست.

به گزارش دنیای معدن، پنل های موجود در این مزرعه خورشیدی بیش از 3 برابر ظرفیت شبکه برق محلی را افزایش می دهند و ساخت آن برای اواخر سال 2021 برنامه ریزی شده و تا اواخر سال 2022 به پایان می رسد.

در حال حاضر این مجموعه یک مزرعه خورشیدی 1.6 مگاواتی دیگر در این مکان در اختیار دارد که این پروژه نیز توسط EDL اجرا شده است.

مدیرکل عملیات بوکسیت ریوتینتو ؛Michelle Elvy، می گوید این شرکت بر فعالیت های متمرکز معدنی پایدار و بازگشت سرمایه به جوامعی که در آن فعالیت می کند ادامه خواهد داد.

وی افزود: مزرعه جدید خورشیدی و ذخیره سازی باتری در Weipa به ما کمک می کند تا ردپای کربن و گازوئیل را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم.

مزرعه خورشیدی اولیه Weipa بزرگترین تاسیسات خورشیدی در سایت معدنی در استرالیا در زمان تاسیس آن بود و نقش مهمی در به نمایش گذاشتن قابلیت استفاده از سیستم های انرژی تجدیدپذیر در نقاط دور افتاده ایفا می کند.

سیستم جدید ذخیره سازی باتری و مزرعه خورشیدی بخشی از تعهد گروه ریوتینتو برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در فعالیت های این گروه معدنی است.

این مزرعه خورشیدی جدید همچنین بخشی از برق شهرهای محلی را فراهم می کند. تاثیر این اتفاق در شهرک Weipa حذف 3750 خودرو از جاده ها و کاهش 7 میلیون لیتری مصرف گازوئیل و کاهش 20 هزار تن گازهای گلخانه ای در سال است.

آقای James Harman مدیر اجرایی EDL نیز می گوید این شرکت مشتاقانه به دنبال به نمایش گذاشتن دانش خود در زمینه راهکارهای تجدید پذیر چند گانه است.

دیدگاهتان را بنویسید