239011

الحاق معدن مس سونگون به منطقه آزاد ارس/ ارزآوری مجتمع مس سونگون چهار میلیارد دلار است

دنیای معدن-مدیر مجتمع مس سونگون گفت: مجموع صادرات استان آذربایجان شرقی کمتر از یک و نیم میلیارد دلار است، درحالی که ارزآوری مجتمع مس سونگون چهار میلیارد دلار است.

به گزارش دنیای معدن، معبود عباس زاده صبح امروز در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خواستار الحاق معدن مس سونگون به منطقه آزاد ارس شد و اظهار داشت: مس سونگون با ۷ درصد اکتشاف بزرگترین معدن مس خاورمیانه است و با تکمیل فازهای توسعه ای در آینده نزدیک به یکی از بزرگترین معادن مس جهان و به یکی از پنج پروژه عظیم سرمایه گذاری در کشور تبدیل می شود.

وی افزود: علاقمند به بهره مندی از ظرفیت های قانونی ارس برای توسعه صنعت مس استان و تامین بخش بزرگی از نیازهای کشور هستیم.

مدیر مجتمع مس سونگون گفت: مجموع صادرات استان آذربایجان شرقی کمتر از یک و نیم میلیارد دلار است، در حالی که ارزآوری مجتمع مس سونگون چهار میلیارد دلار است.

وی از پیشنهاد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس برای استفاده از ظرفیت کارخانه های فعال در صنعت فولاد و خودرو برای تامین نیازهای مجتمع مس سونگون و راه اندازی معدن مسجد داغی استقبال و تاکید کرد: آماده اقدام در سریع ترین زمان ممکن هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید