237044

رییس هیات عامل ایمیدرو:

اکتشاف دقیق و معادن به درستی فعال و واحد‌های فرآوری در کنار معادن ایجاد شود

دنیای معدن- معاون وزیر صمت افزود: اکتشاف دقیق مواد معدنی منجر به این می شود تا معادن به درستی فعال و واحد‌های فرآوری در کنار این معادن ایجاد شود.

به گزارش دنیای معدن، وجیه الله جعفری معاون وزیر صمت در نشست شورای معادن که صبح امروز با حضور  استاندار سیستان و بلوچستان برگزار شد ، گفت : این سازمان به دنبال بستر سازی در جهت حضور سرمایه گذار و‌بخش خصوصی در معادن است.

 رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور گفت:  تسهیل گری،بستری سازی و کاهش ریسک حضور سرمایه گذار بخش خصوصی در معادن کشور و استان را از اولویت های سازمان ایمیدرو ذکر کرد.

وی ادامه داد:در مرحله ثبت محدوده های معدنی باید شرکت های توانمند با توجه به ضریب ریسک بالا در بخش معدن ، در استان سیستان و بلوچستان حضور یابند.

معاون وزیر صمت بیان داشت: از طریق استفاده از طرح آمایش شهرستانی که در وزارت صمت آماده شده است می توان واحد‌های فرآوری بر اساس ظرفیت مواد معدنی آن منطقه ایجاد کرد.

نشست شورای معادن با هدف ارائه برنامه ها و همچنین طرحهای در دست اقدام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران صبح امروز در استان سیستان وبلوچستان تشکیل شد،

حسین مدرس خیابانی با بیان اینکه معادن از جنس ثروت های زیرزمینی است که باید به اشتغال تبدیل شود افزود: باهمکاری جدی ایمیدرو  در این استان ، در پیشرفت معادن موثر است.

وی افزود: معادن تا کنون زمینه اشتغال ۲۹ هزار و ۴۰۰ نفر را در این استان فراهم کرده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر سرعت بخشیدن به روند احداث زیرساخت‌ها در معادن اذعان کرد: همچنین معادن کوچک مقیاس نیز باید توسعه پیدا کند تا شاهد توسعه معدن در استان باشیم.

مدرس خیابانی تاکید کرد: برای انتقال آب دریای عمان ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که شرکت های معدنی بزرگ می‌تواند به این حوزه کمک کنند.

وی ادامه داد: خط انتقال آب دریای عمان از ۴ جبهه آغاز شده اما باید به آن سرعت ببخشیم تا بتوانیم این طرح  را در سال ۱۴۰۴ به سرانجام برسانیم.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید