236943

معاون وزیر صمت: با اولویت مناطق محروم اقدامات زیر ساختی معدنی در دستور کار است

دنیای معدن: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) گفت: طرح آمایش صنعتی در دستور کار ایمیدرو بوده و اقدامات زیرساختی معدنی اولویت مناطق محروم قرار گرفته است.

به گزارش دنیای معدن؛ وجیه اله جعفری در دیدار با استاندار این استان در یاسوج اظهار داشت: ایمیدرو آمادگی دارد تا ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله معدن در این استان انجام دهد.

وی ادامه داد: طرح هایی شناسایی خواهند شد که ماندگاری و پایداری داشته باشند و در این خصوص کارهای مطالعاتی و پژوهشی انجام خواهد گرفت.

 رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) ابراز داشت: قرار شده نقدینگی و سرمایه شرکت های بزرگی که اشتغال آنها اشباع شده است در مناطق محروم بکار گرفته شود.

جعفری عنوان کرد: فعالیت های مشاوره ای برای سرمایه گذاری، تعریف طرح های نو، دریافت پیشنهادات و پایش برنامه ها در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ایمیدرو آمادگی هرگونه سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد را اعلام می کند.

درخواست استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ایمیدرو

استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: ایمیدرو برای توسعه این استان برنامه ها، طرح ها و تعهدات جدید داشته باشد.

سیدعلی احمدزاده تاکید کرد: این استان دارای ظرفیت های بزرگ خدادادی در بخش های مختلف از جمله معادن، نفت و گاز، کشاورزی است.

وی ادامه داد: انتظار می رود این مجموعه با اراده و همتی بالا و تعهدات جدید در جهت توسعه این استان را حمایت کند.

احمدزاده ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد استانی ثروتمند اما فقیر است، بخش عمده‌ای از نفت کشور در شهرستان گچساران تامین می‌شود اما ۱۶.۸ درصد مردم این منطقه بیکار هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان یک درصد خاک و جمعیت کشور را دارد، گفت: ۱۰ درصد آب کشور از این استان تامین می‌شود اما از استان خارج می‌شود و سه سد در استان ساخته شده که آب مورد نیاز سایر استان‌ها را تامین می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت سد چم‌شیر، عنوان کرد: سد چم شیر برای خوزستان ساخته شده است، آب سد کوثر تا بوشهر، بندرعباس و بندر لنگه می‌رود اما حدود هفت هزار هکتار از اراضی گچساران تشنه هستند و شهر دهدشت و روستاهای اطراف با تنش آبی مواجه است.

احمدزاده اضافه کرد: نه تنها در بخش معادن بلکه در سایر بخش‌ها هم می‌توانید به استان کمک کنید، سهم مردم چرام از معادن بوکسیت انفجار و خراب شدن جاده‌ها است‌.

احمدزاده بیان کرد: وزارت صمت در صورتی که اراده کند می‌تواند در حوزه سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال، بیکاری و رفع فقر به استان کمک کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم سرعت بخشی به طرح های معدنی در استان و برنامه‌ریزی در زمینه اکتشافات معدنی و جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی در استان تاکید کرد.

وی ابراز داشت: ایمیدرو برای فعالیت ها اعلام آمادگی کند، استان هم پای کار است و در همه زمینه ها حامی آنها خواهیم بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید