241736

ارزندگی سهام «فولاد» برای سهام‌داران در تمامی ادوار

حفظ سودآوری و ارتقای سهم بازار، اراده‌ای بوده که با جدیت در گروه فولاد مبارکه دنبال شده و بر همین اساس، طرح‌های توسعه فولاد مبارکه با اعتبار ۱۸۶ هزار میلیارد تومان در طی سه سال آینده در دستور کار قرارگرفته است.

 لازمه توسعه اقتصادی سرمایه‌گذاری است و بازارهای مالی با استفاده از انباشت سرمایه، یکی از عوامل مفید و مؤثر بـرای رشـد اقتصاد ملی به‌ حساب می‌آید که نقش مهمی در جمع‌آوری سرمایه‌های سرگردان، پس‌اندازهای بزرگ و کوچک، بهینه‌سازی گردش منابع مالی و هدایت آن به‌سوی مصرف در بخش‌های مولد بر عهده دارد؛ بنابراین بازار بورس و بورس اوراق بهادار بستر مناسبی برای رشد اقتصادی است.

بورس نهادی مهم و مشوقی دائمی در بازار سرمایه است که نقدینگی و سرمایه لازم را برای بنگاه‌های اقتصادی فراهم می‌کند و در آن، طی فرایندی برنامه‌ریزی‌شده، افراد با سرمایه‌های خود اقدام به خریداری سهام می‌کنند و دارایی‌های لازم را برای فعالیت اقتصادی، ایجاد فرصت‌های شغلی و درنهایت رشد اقتصادی فراهم می‌سازند.

قانون‌مندی، پاسخ‌گویی، شفافیت و سلامت اقتصادی در بورس، اطمینان سرمایه‌گذاری در آن را افزایش می‌دهد و همین مسئله سرمایه‌ها و پس‌اندازهای راکد را جذب و سرمایه لازم را برای رونق کسب‌وکارها ایجاد می‌کند.

فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ اقتصادی با تولید ۲.۴ میلیون تن فولاد فعالیت خود را آغاز کرده و از سال ۱۳۸۵ به‌عنوان چهارصد و سی و پنجمین شرکت بورسی وارد بورس اوراق بهادار شد که طی این سال‌ها، با جلب رضایت ذی‌نفعان و سهام‌داران خود، در انجام سرمایه‌گذاری و دست‌یابی به رشد اقتصـادی موفق عمل کرده است.

افراد آگاه و متخصصان حوزه بورس، ارزش سهام فولاد را به‌خوبی درک می‌کنند، چراکه سهام این شرکت یکی از بهترین و بنیادی‌ترین سهام‌های بورس کشور به شمار می‌آید و همواره در تقسیم سود نقدی و افزایش سرمایه جزء موفق‌ترین شرکت‌های بورسی بوده و رکوردشکنی‌هایی در سال‌های مختلف داشته است.

فولاد مبارکه به‌عنوان شرکتی با حکمرانی خوب، با ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال وارد بازار سرمایه کشور شد و امروزه به لطف همت و کوشش مدیران و کارکنان پرتلاش خود، سرمایه خود را تا ۵۳۰ هزار میلیارد ریال افزایش داده و با ادامه این روند روبه‌رشد تا پایان سال، تولید گروه فولاد مبارکه از ۱۰ میلیون تن فراتر خواهد رفت و در حوزه بازار سرمایه نیز با افزایش سرمایه جدید، سرمایه شرکت به ۸۰۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

توفیقات این شرکت در سال‌های اخیر به علت برنامه‌ریزی‌های صحیح در مدیریت عملکرد و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای ارزشمند است که ضمن تکمیل زنجیره فولاد و ارتقای سهم بازار، نقش مهمی در ایجاد ارزش‌افزوده برای ذی‌نفعان داشته است.

حفظ سودآوری و ارتقای سهم بازار، اراده‌ای بوده که با جدیت در گروه فولاد مبارکه دنبال شده و بر همین اساس، طرح‌های توسعه فولاد مبارکه با اعتبار ۱۸۶ هزار میلیارد تومان در طی سه سال آینده در دستور کار قرارگرفته است. شرکت فولاد مبارکه با بهره‌گیری از دانش و فناوری روز، پروژه‌های اثربخشی را در حوزه نیروگاهی و خطوط نورد گرم و سرد، سرمایه‌گذاری در میادین گازی و نیروگاهی و تولید محصولات با ارزش‌افزوده بالاتر دنبال می‌کند.

تجربه عملکرد مالی و اقتصادی شرکت فولاد مبارکه نشان از این دارد که ذی‌نفعان و سهام‌داران فولاد مبارکه می‌توانند با امیدواری واقعی و معقول، اطمینان خاطر داشته باشند که با اجرایی شدن طرح‌های توسعه و تولید انبوه محصولات جدید، ضمن پایداری سودآوری شاهد سوددهی قابل‌توجه و درنهایت توسعه و رشد اقتصاد کشور خواهند بود.

محمدجواد براتی

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

 

دیدگاهتان را بنویسید