230665

حماسه‌آفرینی فولادمردان از دیروز تا امروز/ پاسداری و جانبازی در جبهه صنعت ادامه دارد

دنیای معدن: دیروز زیر آتش توپ و موشک و امروز در مجاورت کوره‌های فولادسازی جهاد، پاسداری و جانبازی ادامه دارد.

 محمد جواد قائدی: در سال‌های اولیه انقلاب اسلامی به دستور حضرت امام خمینی رحمه الله علیه، سوم شعبان هر سال، روز میلاد با سعادت حضرت امام حسین علیه السلام، این بزرگ پاسدار دین و قرآن که با تمام هستی خود از آن دفاع کرد، به نام روز پاسدار در تقویم ملی کشور به ثبت رسیده است.

بسیاری از جوانان آن روزگار، در همان روزهای اول پس از پیروزی انقلاب، کمیته انقلاب اسلامی و سپس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تشکیل داده و تمام تلاش خود را در دفاع از ایران اسلامی و آرمان‌های انقلابی که مبتنی بر دین الهی بود به‌کار گرفتند. با شروع دفاع مقدس، پاسدارانی از همین سرزمین مانند خرازی‌ها، ردانی‌ها، کاظمی‌ها، باکری‌ها، همت‌ها و سلیمانی‌ها با الگو قرار دادن راه سید شهیدان، این راه را ادامه داده تا دشمن حتی نتواند ذره‌ای به دین و میهن ما خدشه وارد کند. بعد از اتمام جنگ نیز این عزیزان دست از جهاد برنداشته و برای تامین امنیت داخلی و امنیت مرزها از هیچ تلاشی دریغ نکردند و مثل حاج قاسم سلیمانی هیچگاه سر تعظیم در برابر دشمن فرود نیاورند.

این پاسداری چند ویژگی دارد:

اولا نیت همه آن‌ها، الهی بوده و در تمام مراحل فقط برای خدا تلاش می‌کردند.

دوما راه جهاد را پیش گرفته و در تمام سختی‌ها از خود گذشتگی نموده و در این عرصه جانبازی‌ها نموده تا دشمن را هدف قرار دهند.

سوما تلاش‌ می‌کردند تا عزت دین و ملت، ذره‌ای خدشه‌دار نشود.

روزگاری در سال ۶۱ که روزهای شدت گرفتن آتش جنگ بود و هواپیماهای دشمن بعثی، تا عمق کشور نفوذ کرده و شهرهای ما را بمباران می‌کردند عده‌ای در مرکز کشور یعنی شهر مبارکه، زیر بمباران و موشک‌باران در حال ساخت کارخانه‌ای بودند که امروز به بزرگترین کارخانه فولادسازی خاورمیانه تبدیل شده است. آن‌ها حتی وقتی آژیر خطر به صدا در می‌آمد باز از کار دست نمی‌کشیدند و با تمرکز و اطمینان‌خاطری که ناشی از اتکا به یاد خدا بود کار خود را ادامه می‌دادند.

وقتی در این مفاهیم و مطالب کمی تفکر می‌کنیم به یک نکته می‌رسیم: جهاد ادامه دارد!

به تعبیر دیگر راه جهاد و پاسداری فقط به دست گرفتن تفنگ و شلیک گلوله نیست بلکه در هر عرصه‌ای اگر کسی این شرایط را داشته باشد می‌توان او را مجاهد فی سبیل الله و پاسدار راه حق نامید. پیامبر اکرم نیز در حدیثی به این موضوع اشاره فرمودند: کسی که برای [کسب روزیِ] خانواده‌اش زحمت بکشد، مانند مجاهدِ در راه خداست. از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار امسال خود با جمعی از تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی، تولید را «جهاد» خواندند و فرمودند: «ایستادگی تولیدکنندگان در مقابل حمله به اقتصاد و تلاش دشمن برای ممانعت از فروش نفت و گاز، قطع منابع ارزی و برنامه‌ریزی برای مسدودسازی مبادلات خارجی ایران، در واقع جهاد و از بزرگترین عبادت‌ها است».

ایشان با تأکید بر اینکه طراحی‌های دشمن برای فتح سنگر تولید با شکست مواجه شد، خاطرنشان کردند: «در این تهاجم به اقتصاد کشور، در معیشت مردم مشکلاتی به‌وجود آمد اما تولید به زانو درنیامد و سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا چند روز پیش صراحتاً اعلام کرد که سیاست فشار حداکثری به شکست خفّت‌بار آمریکا منجر شد».

رهبر انقلاب در بخش دیگری از صحبت‌های خود فرمودند: «آن‌ها فروپاشی اقتصادیِ به خیال خودشان چند ماهه را زمینه‌ای برای تحقق مقاصد سیاسیِ شوم می‌دانستند اما پس از ده سال، سنگر تولید و اقتصاد کشور بحمدالله پابرجا است که تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به‌عنوان افسران و کارگران به‌عنوان رزمندگان این جهاد مقدس، شریک و عامل اصلی این افتخار هستند. »

امروز که همه دنیا دست به دست هم داده تا کمر مردم ایران با تحریم‌ها شکسته شود عده‌ای شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا در ادامه راه فولادمردانِ سال ۶۱، برای پاسداری از میهن، علی‌رغم همکاری نکردن بسیاری از شرکت‌های خارجی برای تامین برخی از مواد اولیه، قطعات و.... بیش از ۵۰ درصد فولاد مورد نیاز کشور را تامین نموده و مرد اول میدان این جهاد مقدس باشند.

دیروز زیر آتش توپ و موشک و امروز در کنار کوره‌های فولادسازی با دمای بیش از ۱۶۰۰ درجه، جهاد، پاسداری و جانبازی ادامه دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید