174941

پرستاران معدن عاطفه و شجاعت فاطمی

دنیای معدن -شرکت حکیم مس یکی از شرکت‌های وابسته به شرکت ملی صنایع مس ایران است که به‌طور مستقیم در فرایند تولید نقشی ندارد ولی به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه در دل تولید با مدیریت درمانگاه‌ها در مجتمع‌ها سلامت نیروی انسانی...

سید جواد مرتضوی- مدیرعامل حکیم مس

شرکت حکیم مس یکی از شرکت‌های وابسته به شرکت ملی صنایع مس ایران است که به‌طور مستقیم در فرایند تولید نقشی ندارد ولی به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه در دل مناطق تولیدی با مدیریت درمانگاه‌ها در مجتمع‌ها سلامت نیروی انسانی را تأمین می‌کند و در خارج از مجموعه تولید با ارائه خدمات درمانی به سلامت خانواده‌های کادر درمان کمک می‌کند. با این مقدمه و با توجه به این‌که در آستانه ولادت حضرت زینب (س) قرار داریم که در تقویم کشور این روز به نام روز پرستار نام‌گذاری شده است دکتر سید جواد مرتضوی مدیرعامل حکیم مس در یادداشتی برای «مس پرس» به پاس خدمات کادر درمان به‌ویژه پرستاران عزیز صنعت مس یادداشتی نوشته است که در ادامه می‌خوانید:
پرستار، عجب واژه آشنایی است. کلمه‌ای که ناخودآگاه هر شنونده‌ای را به یاد آرامش پس از توفان و به یاد شخصی می‌اندازد که در لحظات سختی، ناراحتی و ساعتی که به کمک نیاز داریم، یاری‌رسان ماست. انسان‌های بی‌ادعایی که به معنای واقعی کلمه، خالصانه کار می‌کنند و تمام تلاش خود را معطوف می‌سازند تا بیماران، دوران نقاهت خود را به‌آرامی سپری کنند. این واژه، آدمی را به یاد مفاهیم دیگری هم می‌اندازد. یاد شب‌بیداری و یاد مردان و زنان سپیدپوشی که لحظه‌ای لبخند از سیمایشان دور نمی‌شود.
پرستاری، از آغازین لحظات طلوع اسلام، به‌صورت حرفه‌ای مقدّس مطرح بوده است. تاریخ اسلام از پرستارانی چون ام سَلَمه، رَبیع، ام سَنان، لیلا غفاری و در رأس همه آنها، حضرت فاطمه علیهماالسلام و حضرت زینب علیهاالسلام نام می‌برد. اینان با کمال اخلاص و حفظ حریم عفاف و نجابت، به بیمارداری و معالجه مجروحان می‌پرداختند. حضرت زینب علیهماالسلام، آن وارث معدن عاطفه و شجاعت فاطمی، مقام پرستار را در دشت نینوا چنان اعتبار بخشید که امروز، روز پرستار، به زادروز آن بانوی بزرگ، شکوه و عظمت یافته است.
عظمت و بزرگی کادر درمان و پرستاران در چند ماه گذشته که با ایثار و ازخودگذشتگی فراوان سایه این ویروس منحوس را از هم‌وطنان عزیزمان دور می‌کردند بر کسی پوشیده نیست. این بیماری در تمامی جهات توان و نیروی مضاعفی را از بخش درمان گرفت و خستگی زیادی چه ازلحاظ فکری و چه به لحاظ جسمی برای پزشکان و پرستاران به دنبال داشت. کادر درمان حکیم مس در مجتمع‌های تولیدی شرکت ملی صنایع مس ایران که درمانگاه‌ها و مراکز درمانی و در کنار خط تولید مستقر هستند تمامی تلاش خود را در جهت قطع زنجیره این بیماری با هدف تداوم تولید و تحقق جهش تولید به کار گرفتند.
این‌جانب ضمن قدردانی از مدیریت عامل محترم شرکت مس جناب دکتر اردشیر سعدمحمدی و معاونت محترم درمان جناب دکتر ضیایی پور که تمام توان خویش را در ارائه خدمات ارزنده و بهبود و ارتقا سطح کیفی درمان بکار برده‌اند به‌عنوان خدمتگزار کوچکی از مجموعه ولادت حضرت زینب را به همه مجموعه مس و همکاران و خصوصاً روز پرستار را به همکاران عزیز تبریک عرض نموده و تلاش خود را در جهت رفع تمامی نقایصی که معمولاً در همه مجموعه‌ها وجود دارد می‌کنیم و امیدوارم همان‌طور که وجود این ویروس منحوس باعث کشف اهمیت درمان گردیده تمامی مدیریتهای مجموعه بهتر از قبل در جهت بهتر کردن هر چه بیشتر مجموعه تلاش مضاعفی ارائه نمایند. در پایان یاد و خاطره پرستاران عزیزی که درراه مبارزه با ویروس COVID 19 جانشان را ازدست‌داده‌اند گرامی می‌داریم و مرحمت و مغفرت الهی برایشان آرزومندیم. روحشان شاد

دیدگاهتان را بنویسید