234463

واکنش درویش به مذاکره با علی دایی/ تا الان ۷۰ درصد از لیست گل‌محمدی را جذب کرده‌ایم

دنیای معدن- مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: روی اسامی که گل‌محمدی داده باز هم در حال پیگیری هستیم اما در ادوار پرسپولیس تا امروز اینطور نبوده که حدود ۷۰-۶۰ درصد لیست محقق شود.

به گزارش دنیای معدن– رضا درویش در گفت‌وگو با برنامه ورزشگاه در خصوص آخرین فعالیت‌های باشگاه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران، اظهاراتی را داشت که در زیر آنرا می‌خوانید:

*یحیی گل‌محمدی لیستی را به باشگاه ارائه و اعلام کرد به این بازیکنان احتیاج دارم، کارمان را انجام دادیم. اما همیشه اینطور نیست که با بازیکن مدنظر کادر فنی قرارداد نهایی منعقد شود. در این راه ما با تیم‌های مختلف به خصوص باشگاه‌های صنعتی روبه‌رو هستیم که رقم پیشنهادی آنها با ما قابل قیاس نیست. به هر حال با بازیکنان وارد مذاکره شدیم.

*روی اسامی که گل‌محمدی داده باز هم در حال پیگیری هستیم اما در ادوار پرسپولیس تا امروز اینطور نبوده که حدود ۷۰-۶۰ درصد لیست محقق شود.

*علیرضا بیرانوند علاقمند و با محبت پیگیر بود. وقتی به او اعلام کردیم کاملاً آماده بود که در خدمتش باشیم. پورعلی‌گنجی و اسماعیلی‌فر هم همینطور، احمدی را به خدمت گرفتیم. خیلی از این بازیکنان را تیم‌های دیگر با اختلافی حدود ۱۰ میلیارد می‌خواستند اما این بازیکنان به خاطر پرسپولیس و هواداران آمدند. با مبلغی کمتر از مقدار اقدام به جذب آنها کردیم. رقم دلاری که بیرانوند از آن چشم پوشی کرد، حدود یک میلیون دلار بود. جای تشکر دارد.

*این خوب است که هواداران به جز قهرمانی برای پرسپولیس مقام دیگری را تصور نمی کنند. امروز شاید خیلی از تیم ها آرزویشان باشد که نایب قهرمان لیگ برتر شوند اما هوادار پرسپولیس این را نمی پذیرد. می گوید چون ۵ سال مداوم قهرمان بودیم فقط قهرمانی را دوست داریم. این در ذهن هوادار جا افتاده و او فقط قهرمانی را می‌بیند. معضلات و مشکلات زیاد برای آن ها مهم نیست و می‌گویند حتی با این شرایط باید قهرمان شویم.

*با وجود اینکه بازیکن آسیب دیده داشتیم و همچنین نتوانستند بازیکنی را بگیرند که نقطه ضعف ها را بپوشاند، بازهم نایب قهرمانی شدیم که بهترین خط حمله لیگ را داشتیم. شاید از نظر خط دفاعی هم دوم بودیم. در چند هفته آخر امیری را نداشتیم. نعمتی و آل کثیر و چند بازیکن آسیب دیده دیگر را نداشتیم و به تناوب نبودند. گل محمدی ۶-۵ بازی را روی نیمکت نبود. شرایط لازم را نداشتیم. ضمن اینکه اگر در دربی به نتیجه ای که حقمان بود می رسیدیم شاید قهرمانی دور از دسترس نبود.

*درویش در مورد اینکه آیا ادامه همکاری با گل‌محمدی به رقم قرارداد او که گفته می شود حدود ۴۰میلیارد است ربطی دارد، عنوان کرد: شاید مقداری کمتر باشد اما ربطی ندارد. او اعلام کرد حاضرم بدون اینکه وجهی از باشگاه بگیرم بروم.

*گاهی اوقات این مسأله در جامعه بد جا می‌افتد که اگر علی دایی که دوست صمیمی من است هر تیمی دوست دارد شخصی مانند علی دایی را داشته باشد متأسفانه جامعه ما طوری است که قدر ارزش‌ها را نمی‌داند ولی اصلاً بحثی نشد او اصلاً تمایلی برای حضور در فوتبال چه پرسپولیس و چه تیم ملی نداشته و ندارد.

*قبل از اینکه به پرسپولیس بیایم هم خبرش را داشتم که تیم‌های مختلف به او پیشنهاد کردند اما قصد برگشتن به مستطیل سبز را ندارد این بد است که اگر من روزی با علی دایی یا مایلی‌کهن یا پروین بنشینم حرف‌هایی درست شود این‌ها شجره پرسپولیس هستند چند روز پیش توفیق داشتم خدمت طاوسی و وطن‌خواه باشم. حاج‌رحیم‌پور که نزدیک به ۴۰ سال است از ایران رفته آنها آنقدر عرق به پرسپولیس داشتند که وقتی آمدند انگار به خانه خودشان آمدند البته آنها صاحبخانه بودند و ما مستأجر هستیم و می‌رویم منزل آنها است. این بد است که هر رفاقتی را به عنوان مذاکره در نظر بگیرند.

*در حال بررسی چند گزینه برای پست مهاجم هستیم یکی دو گزینه خارجی و یکی دو گزینه هم ایرانی هستند. متأسفانه فوتبال ایران با ضعف خط حمله مواجه است. همین الان آمار بگیرید سه بازیکن مثمر ثمر درجه یک نداریم. متأسفانه فوتبال ما با این ضعف مواجه است. شاخص‌هایی داریم اما در ایران نیست.

*هنوز با مهاجم برزیلی مذاکره داریم، اما با یکی دو گزینه دیگر هم در حال صحبت هستیم ضمن اینکه چند گزینه ایرانی را هم مدنظر داریم.

*قصدی برای جذب شیخ دیاباته نداریم و به دنبال چند بازیکن جوان و با آتیه هستیم، اگر موفق به جذب آنها شویم تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه را خواهیم داشت.

*بازیکنانی را می‌توانیم بگیریم که آزاد باشند الان بازیکنان ایرانی را هم پیشنهاد می‌کنند که بیاوریم.

*اگر بازیکنی مانند نورافکن آزاد باشد را جذب کنیم. مبلغ فسخ او خیلی بالا است. بالطبع تیمی که او را دارد نمی‌خواهد از دستش بدهد. نورافکن بازیکن ملی‌پوش است یقیناً آنها هم بیایند و یک بازیکن شاخص ما را بخواهند مذاکره اصلاً مفهومی ندارد.

*وقتی بازیکن قرارداد دارد، مذاکره با او حرفه‌ای نیست به همین خاطر مجبوریم در بازیکنان جوان و با آتیه جست‌وجو کنیم تا نقاط ضعف‌مان را با آنها بپوشانیم.

* وقتی به توافق نهایی با بازیکنی نرسیده‌ایم درست نیست اسمش سر زبان‌ها بیفتد. در لیست گل‌محمدی یک مهاجم برای تقویت خط حمله وجود دارد.

*من متوجه نشدم با بازیکنی که صحبت می‌کنم مدیر برنامه‌اش چه کسی است؟ بازیکنانی را خواستیم و شاید او گفته مدیر برنامه من هم هست. من واقعاً چنین چیزی را متوجه نشدم حرف و شایعه همیشه وجود دارد. مانند همین که با علی دایی در رستوران بودیم اگر قرار باشد روزی با علی دایی در رستوران بنشینیم به رستوران خودش می‌رویم نه رستوران غریبه! آیا کسی را سراغ دارید که دوست نداشته باشد در رستوران با علی دایی بنشیند؟ در مورد آن موضوع هم بیشترش جنبه شایعه دارد ولی گاهی اوقات می‌بینید تصادفاً‌ هم اینطور می‌شود. مثلاً‌ ۵ بازیکن تصادفاً مدیر برنامه‌هایشان یکی می‌شود. بعید می‌دانم به این شکل نقشه و کار از قبل پیش‌‌بینی شده باشد.

*سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس است یکی از پرتلاش‌ترین بازیکنان پرسپولیس است دوست داریم قداست او هم محفوظ باشد. بر اسا‌س آخرین صحبت‌ها اعلام کرد هر جا بتواند مثمر ثمر باشد در خدمت پرسپولیس و تیم است به همین خاطر قرار است در این هفته جلسه‌ای با حضورش برگزار کنیم فکر می‌کنم به احتمال خیلی زیاد به کادر فنی پرسپولیس اضافه شود.

*در دفاع چپ احمدی را گرفتیم بازیکن تیم ملی امید است ان‌شاءالله وحید امیری را هم داریم که به احتمال خیلی زیاد در هفته اول یا دوم لیگ به ترکیب تیم برگردد. او خیلی مصمم است تمریناتش را هر روز به خوبی انجام می‌دهد. دکتر پیگیر است تا او را به شرایط آمادگی برساند. اگر قرار باشد در همه پست‌ها بازیکن شاخص بگیریم پس بازیکنانی که در تیم حضور دارند و سال‌ها تیم را قهرمان کردند چه می‌شوند؟ ضمن اینکه بازیکنان جوان و آینده‌داری هم داریم. یقیناً گل‌محمدی این را در ذهنش دارد که از توان جوان‌ها حداکثر بهره را ببرد تا به ترکیبی که در ذهنش است برسد.

*صحبتی که با گل‌محمدی داشتم در نظرش هست که امسال بیشتر از وحید امیری در پست دفاع چپ استفاده کند ضمن اینکه احمدی هم بازیکن آینده‌دار و مثمر ثمری است.

*پورعلی‌گنجی چند ماهی است که تمریناتش را در زمین انجام می‌دهد ضمن اینکه در ایفمارک هم از او تست پزشکی گرفته می‌شود. یقینا وقتی به طور کامل مورد تأیید قرار گرفت از او استفاده می‌شود. دکترها هم اعلام کردند مشکلی برای استفاده از او و رسیدن به آمادگی‌اش وجود ندارد.

*چند درخواست از کشورهای مختلف داریم که آنجا اردو برگزار کنیم و چند بازی دوستانه انجام بدهیم. سوای هزینه‌‌ای که می‌دهند شاید درآمدی برای باشگاه داشته باشد اما گل‌محمدی گفت فعلاً صبر کنیم و ببنیم لیگ چه زمانی شروع می‌شود تا بر اساس آن شروع تمرینات تیم را برنامه‌ریزی کنیم. منتظر برنامه هستیم تا برای برگزاری اردو در داخل یا خارج از کشور تصمیم‌گیری کنیم.

*من در یکی از مصاحبه‌ها گفتم که هنوز مطلع جدایی رحیم‌پور و فنایی نیستم. این خواسته خود دستیاران بود که قصد جدایی داشتند من از آنها تشکر کردم و به آنها گفتم اینجا خانه‌شان است. من اهل فضای مجازی نیستم و از برخی مسائل مطلع نیستم (در مورد پستی که در فضای مجازی منتشر شد)، آنها سال‌ها برای پرسپولیس زحمت کشیدند و قدردانشان هستیم. اساس خلقت این است که آدم به دنیا بیاید و از دنیا برود! هیچ چیزی دائمی نیست هر کسی جایی می‌رود یک روز جدا می‌شود اما از زحماتشان تشکر می‌کنم دیروز هم به تک تک آنها زنگ زدم برای‌شان آرزوی موفقیت دارم.

* کارگروهی از وزارت ورزش و مدیرعامل باشگاه درست شده که در مورد هزینه‌ کردن از پولی که از بورس می‌آید تصمیم‌گیری می‌کند. مقدار خیلی کمی از آن را به ما دادند تا هزینه کنیم فکر می‌کنم حدود ۳۰ میلیارد بود بقیه را باید طی فرآیندی مجوز استفاده‌اش را بگیریم. بیشتر باید جنبه سرمایه‌گذاری داشته باشد تا بتوانیم از آن درآمدی را کسب کنیم تا هزینه‌هایمان را بپردازیم. نمی‌توانیم پول نقل و انتقالات و بدهی‌ها را از آن بدهیم یکسری بدهی‌های گذشته را شاید بتوانیم بدهیم.

*پرسپولیس به جهت سبقه‌ای که دارد انبوه یادگاران گذشته را دارد پیشکسوتانی که زحمت کشیدند و قهرمانی‌های زیادی آوردند هواداران خاطرات خوبی از آنها دارند، اما ما به صورت اندک می‌توانیم از آنها استفاده کنیم. آیا برای انتخاب بازیکنان تیم ملی بین مربیان اختلاف نظر وجود ندارد؟‌ اینجا هم همین است مجبوریم یک نفر را انتخاب کنیم و نمی‌توانیم ۱۰ نفر را داشته باشیم. از محمد پنجعلی خواهش کردیم آکادمی و مدارس فوتبال را به او سپردیم. تیم‌های پایه را به محسن خلیلی سپردیم که از قبل بود کارها را مجزا کردیم در سراسر کشور مدارس فوتبال به نام پرسپولیس داریم که از باشگاه مجوز دارند هیچکس تا امروز بر آنها نظارت نداشت.

*شکایت می‌آمد که مثلا فلان مدرسه در منطه A ،خیلی‌ها مربی هم نیستند و ۱۰ توپ به بچه‌ها می‌دهند و می‌روند گفتیم پدر و مادرها به برند پرسپولیس اعتماد کرده‌اند باید مکانی باشد که نظارت باشد که آیا مربی شرایط مربی‌گری دارد؟ آیا تمریناتش برای رده پایه مناسب است؟ گفتیم پنجعلی که در همه سطوح فوتبال ایران و آسیا حضور داشته سابقه کار آکادمیک هم دارد را بیاوریم. بنا شد کارگروهی تشکیل بدهد و تعدادی از پیشکسوتان عضوش شوند و تمرکزشان را روی مدارس فوتبال سراسر کشور بگذارند و تمرینات و افرادی که هستند را نظارت کند. احیاناً اگر استعدادهایی را دید برای پرسپولیس شناسایی کند و بیاورد.

*امسال از خلیلی خواستم او همه تیم‌های پایه‌اش در حد قهرمانی بودند. در سایپا هم  که بودیم برنامه‌ای را از قبل پیاده کردیم که هنوز مداومت دارد. خیلی از این بچه‌ها از نونهالان تا بزرگسالان آمدند و مدارج خوبی طی کردند. از او خواستم تنها داشتن تیم پایه برای باشگاهی مانند پرسپولیس که مخاطب زیادی دارد کافی نیست. اگر برای یک باشگاه ۵۰۰ نفر برای تست می‌آیند برای پرسپولیس حداقل ۳۰ یا ۵۰ هزار نفر می‌آیند. مابین این‌ها استعدادهای بیشتری می‌توانیم شناسایی کنیم. گفتم باید شرایطی فراهم شود و مربیانی باشند که بازیکن نخبه را معرفی کنند که در حد پرسپولیس باشد و تیم‌هایشان هم در رده‌های اول تا سوم حضور داشته باشد.

*حضور من در پرسپولیس با بستن پنجره و بستن حساب‌های بانکی همراه شد. پنجره نداشتیم حساب‌های بانکی‌مان بسته بود پولی هم در حساب نداشتیم. بدهی‌های زیادی هم داشتیم و حساب‌هایمان را بسته بودن.د از جمله اوساگونا که صد و اندی طلبکار بود خدا کمک کرد به باشگاه بلژیکی باید به خاطر محمد نادری صد و اندی هزار یورو بدهیم. تلاش کردیم و توانستیم از طریق اسپانسر این مشکل را حل کنیم.

*روزی که من آمدم فضایی برای تبلیغ نداشتیم همه فضاها را داده بودند و پولش را هم گرفته بودند. ما مانده بودیم و پول‌های مصرف شده و بدهی. به کمک خدا پنجره را باز کردیم بدهی‌ها را پرداختیم. از روزی که آمدم بیش از ۶۰ درصد به تیم دادم الان بعضی‌ها بیشتر از ۸۰ درصد هم گرفته‌اند. ضمن اینکه بالغ بر ۱۸ میلیارد بدهی‌های مختلف را پرداخت کرده ایم.

*فکر می‌کنم ظرف هفته آینده پرونده استوکس بسته خواهد شد. اگر پنجره یک ماه پیش هم باز بود فرقی به حال ما نمی‌کرد چند سال از پرونده بدهی شهرخودرو می‌گذشت هیچ عملی انجام نشده بود در این دو سه ماه حدود ۵ میلیارد به این باشگاه پرداخت کردیم. جا دارد از حمیداوی تشکر کنم که به ما محبت داشت.

*البته بیانیه شهرخودرو را نخواندم ما چه بدعهدی کردیم؟ دو ماه پیش پول دادیم در حساب‌مان پول بود می‌خواستیم پرداخت کنیم اما شماره حساب‌شان بسته بود چه کار باید می‌کردیم؟ حقوقی دو باشگاه نشست‌های زیادی داشتند تا راهی پیدا کنیم مقداری باقی مانده این طور که شنیده‌ام می‌گویند توافقی داشتیم شما مصاحبه ۱۰ روز پیش آنها را هم ببینید. گفتند ما اصلا توافقی نداشتیم گفتیم توافقی داشتیم که پول را به این صورت بدهیم در بیانیه گفتند چه توافقی داشتیم؟ اگر توافق نداشتیم پس دیشب چه ادعایی کردید؟‌ اگر توافق داشتیم که ۱۰ روز پیش گفتیم طی آن عمل می‌کنیم و شما گفتید توافقی نداشتیم. ضمن اینکه کار احساس حسینی هنوز تمام نشده کار را می‌توان با یک تلفن انجام داد متأسفانه بعضی چون مجال فرصت کم پیدا می‌کنند این بابی است که صحبت کنند.

*اگر تیمی مثل پرسپولیس نبود و مخاطبان زیادی نداشت شاید کار به اطلاعیه نمی‌رسید. حمیداوی به ما محبت زیادی دارد. دلداری عضو هیأت مدیره‌شان هم همینطور. پریشب هم با او صحبت کردم گفت اصلا موردی نداریم اما به هر حال طلبکار هستند و حق‌شان است.

*در مورد توافق برای رضایت‌نامه احسان حسینی صحبتی انجام دادیم و آنها گفتند در ازای سه میلیارد تخفیفی که می‌دهیم شما کاری انجام بدهید. بعد نه تنها سه میلیارد تخفیف ندادند بلکه ۲ میلیارد هم اضافه‌تر خواستند. گفتیم اصل پولی که بر اساس استیناف قرار شده بدهیم ۷ میلیارد و ۸۰۰ و اندی میلیون تومان است. گفتند نامه‌ای گرفتیم حدود ۱۳ میلیارد است ولی حدود ۱۰ میلیارد بدهید. گفتیم دست شما درد نکند. بعد حقوقی ما اعلام کرد می‌گویند اگر روزی دادگاه بروم می‌توانم اینقدر حکم بگیرم. ما دولتی هستیم و نمی‌توانم وقتی حکمی نیامده بر اساس آن پول بدهم آنها ما را ۷ میلیارد و ۸۰۰ و اندی میلیون تومان جریمه کردند ما همینقدر می‌توانیم پرداخت کنیم. اساساً چیزی به ما تخفیف ندادند. بدهی ما همین قدر است که ۵ میلیارد آن را هم داده‌ایم. باز هم خواستند می‌توانند بگیرند. اما این کارها را متوجه نمی‌شوم با او صحبت کردم و توضیح هم دادم دو هفته پیش هم با من صحبت داشتند و فردایش عین همین اطلاعیه را دادند نمی‌دانم این کار را چه کسی باب کرده؟ در حالی که می‌توانیم با یک تلفن صحبت کنیم و ادعای دوستی و غرابت چند ده ساله هم داریم.

*در مسابقه‌ای که همه شهادت دادند به ما ظلم شده بازیکن،‌مربی و تدارکات ما کتک خوردند. باید گروهی بررسی کنند چطور سنگ‌ها فقط روی خط کرنر ما متمرکز بود. درست است علم پیشرفت کرده اما یقینا دیگر رویش سنگ روی زمین میسر نیست. هنوز به این نتیجه نرسیده‌ایم که خود به خود سنگ روی زمین رویش کند. شاید از لای سنگ‌ها علوفه رویش داشته باشد! اما از لای علوفه سنگ تولید نمی‌شود! حتما این سنگ‌ها از قبل آنجا تعبیه شده بود. هر جا بچه‌های ما رفتند کرنر بزنند رگبار سنگ‌ها بود. وسط زمین ظرف آب‌شان را می‌انداختند باید بررسی شود که این سنگ‌ها را چه کسی به آنجا برده است.

*ضمن اینکه مگر ما آنجا هوادار داشتیم که تخطی کرده باشد و ما را از یک بازی خانگی با حضور تماشاگر محروم کنند؟ اساس این چه بوده؟‌ گفتند عالیشاه تندی کرده گفتند تابلوی تبلیغاتی روح و جسم نیست که به مقام شامخ‌اش توهین شده باشد. سنگ خورد و ناراحت شد یکی از سنگ‌ها را به تابلو پرت کرد آن صدتا سنگی که به او خورد و فحش‌هایی که به او داده شد چه؟ بازیکن حرفه‌ای باید پرتاب صد تا سنگ را تحمل کند؟ او با تابلو برخورد کرده و باید از تابلو عذرخواهی کند!

*عالیشاه به کسی اهانت نکرده است آستانه صبر را باید در نظر بگیریم وگر اینکه طرف روح و جسم نداشته باشد. چطور ممکن است یک نفر این همه سنگ و فحش رکیک بخورد دست به سینه بنشیند و لبخند بزند؟ عالیشاه نباید محروم می‌شد چرا محروم شد؟ به خاطر چه عملی؟ این همه سنگ خورد و نمی‌توانست دردش را تحمل کند سنگ را به یک تابلو زد اگر برای یک تابلو اینقدر ارزش قائل هستید چرا برای انسان‌ها ارزش قائل نیستید؟ بعد ما را به چه جهت از بازی خانگی با تماشاگر محروم می‌کنند؟‌ تماشاچی داشتیم که تخطی کرده باشد؟ آیا بازیکنان ما با تماشاگران‌شان بی‌احترامی کردند؟ این همه سنگ خوردند و حرف‌های ناسازا و نامربوط به محیط ورزشی شنیدند. اگر کوچک‌ترین اعتراضی کردند شما بگویید به تماشاچی آنها اعتراض شده، این مسائل خوب نیست.

*در مورد گل‌محمدی نامه‌ای به کمیته استیناف نوشتیم طبق قانون اگر فردی نصف بیشتر حکمش اجرا شد.

*این بد است که برای یک حق کوچک به سراغ وزیر برویم.

*درباره گل‌محمدی نامه‌ای به کمیته استیناف نوشتیم طبق قانون اگر فردی نصف بیشتر حکمش اجرا شد. می‌توانیم درخواست تخفیف یا تعلیق بدهیم بارها این کار انجام شده است خیلی از آقایان تقریبا این کار را انجام دادند در دادگاه‌های قضایی هم همینطور است. استیناف به انضباطی گفت و انضباطی هم به استیناف گفت، پرونده گم شد.

*ما پنج‌شنبه بازی داشتیم و از دوشنبه پیگیر این کار بودیم. به دبیر فدراسیون و رئیس فدراسیون گفتیم در آخر به وزیر ورزش متوسل شدیم. این بد است که ما برای یک حق کوچک‌مان سراغ وزیر برویم و بگوییم شما تماس بگیرید که حق‌مان را بدهند. او هم زنگ زد گفت این بنده‌ خداها حرف غیر موجه نمی‌زنند راست می‌گویند سه جلسه از ۴ جلسه را پشت سر گذاشته این یک جلسه را تعلیق کنید یا ببخشید.

*جالب است کمیته حقوقی ما با یک نفر از اعضای کمیته استیناف تماس گرفت گفت من به شما قول می‌دهم شنبه حتما به این پرونده رسیدگی شود. او گفت ما فردا بازی داریم شنبه رسیدگی کنید به درد چه کسی می‌‌خورد؟! مقداری حالت به تمسخر گرفتن دارد خواهش نابجایی نداشتیم این‌ها شائبه ایجاد می‌کند که هر جا منفعت ما باشد با آن مقابله می‌کنند.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید