232789

مرتضی فنونی زاده:

یحیی بداند این تو بمیری از آن تو بمیری‌ها نیست/ با پیکان مساوی هم کنید حساب شما با کرم‌الکاتبین است!

دنیای معدن- مرتضی فنونی‌زاده بازیکن سابق پرسپولیس خطاب به بازیکنان این تیم گفت: آقایان این تو بمیری از آن تو بمیری‌ها نیست و اگر مقابل پیکان مساوی هم کنید باید خودتان را برای شعار «حیا کن و رها کن» آماده کنید!

به گزارش دنیای معدن، شکست پرسپولیس در دیدار دوستانه مقابل نیروی زمینی تهران برای خیلی‌ها قابل باور نبود و برای برخی پیشکسوتان و هواداران این تیم هم ناامید کننده!

یکی از این پیشکسوتان مرتضی فنونی زاده است که همیشه عادت دارد حرف‌هایش را رُک و بی واهمه بزند و انتقاد کند. مدافع سابق پرسپولیس در دهه ۶۰ می‌گوید که بازی آینده با پیکان دیگر پشت درهای بسته برگزار نمی‌شود و یک بازی رسمی‌است که مساوی آن هم به درد تیم نمی‌خورد و...

تازه ترین حرف‌های مرتضی فنونی زاده را می‌توانید در زیر بخوانید:

 برخی‌ها معتقدند شکست در بازی دوستانه اهمیتی ندارد چون برای شناخت تیم‌ها از نقاط ضعف و قوت خود است. با این حرف موافقید؟

 قبل از هر چیز لازم می‌دانم یک تبریک جانانه به مردم خوب قائم شهر و استان مازندران بابت قهرمانی نساجی داشته باشم. آلومینیوم هم زحمت خود را کشید اما تیم نساجی قهرمان شد و امیدوارم مسئولان این استان به خود آمده باشند. حیف است این تیم که حالا سهمیه آسیا هم گرفته است در این شهر و آن شهر بازی کند و بهتر است استادیوم شهید وطنی را که خود من دو، سه بار برای تماشای بازی نساجی به آن رفتم بازسازی و برای گرفتن مجوز حرفه ای مجهز کنند. این تیم توسط بخش خصوصی و شخص رضا حدادیان اداره می‌شود و به جاست مسئولان وزارت ورزش، اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران و ... به کمک این تیم دوست داشتنی بیایند. روح نادردست نشان دوست خوبم هم با این برد شاد شد و به مربیان، بازیکنان نساجی ،جامعه فوتبال مازندران و همه پیشکسوتان این تیم هم این قهرمانی را تبریک می‌گویم.

 جواب سئوال ما را ندادید؟

 زمانی که ما بازی می‌کردیم به این صورت بازی دوستانه نبود. می‌رفتیم زمین خاکی‌های این طرف و آن طرف بازی می‌کردیم و به هر تیمی‌هم پنج تا و شش تا گل می‌زدیم و برمی‌گشتیم. حالا چه بگویم؟ واقعیت را بگویم به بعضی‌ها بر می‌خورد.

 به چه کسانی؟

 روی صحبت من با مربیان و بازیکنان پرسپولیس است. در طول فصل اگر بد بازی کردند یا باختند تماشاگر نبود و حالا بازی‌ها قرار است با حضور تماشاگران برگزار شود. آقایان این تو بمیری از آن تو بمیری‌ها نیست و اگر مقابل پیکان مساوی هم کنید باید خودتان را برای شعار «حیا کن و رها کن» آماده کنید!

 یعنی چی؟

 یعنی اینکه خود ما هم وقتی در دهه ۶۰ بد بازی می‌کردیم " هو" می‌شدیم و حالا هم مساوی با پیکان دیگر نیروی زمینی یا نفت مسجد سلیمان نیست که پشت درهای بسته برگزار شود و تماشاگران حضور دارند و حساب آقایان با کرم الکاتبین است!

 شاید برخی‌ها بگویند این صحبت‌ها تیم را وارد استرس می‌کند؟

 اتفاقا باید این فشار روی تیم باشد و احساس کنند که حق اشتباه ندارند. زمان ما هم فشار تماشاگران و ترس از برخورد علی پروین باعث می‌شد بیشتر از توان خود در زمین بگذاریم. این حرف‌ها را قبول ندارم.

 به هر حال ۶ بازی دیگر باقی مانده و...

 نه! ۶ بازی نیست و هر بازی ارزش طلا دارد. بازی اول را باید با قدرت جلوی تیم خوب پیکان ببریم. همین پیکان نزدیک بود دو یا سه گل به استقلال بزند. مجتبی حسینی تیم خوب و جوانی جمع و جور کرده و بسیار خطرناک است. نباید مثل نیروی زمینی و نفت مسجد سلیمان با آنها بازی کنیم.

 به نظر شما اشکال اصلی این پرسپولیس کجاست؟

 بازیکنانی که به تیم اضافه شدند شاید در تیم خود " آس" بودند اما اینجا پرسپولیس است و بازی در آن راحت نیست. ضمن آن که از نظر من برخی‌ها اصلا پرسپولیسی نیستند!

 چرا؟

از نظر من کسی پرسپولیسی محسوب می‌شود که حداقل ۵ سال پیراهن پرافتخار این تیم را پوشیده باشد. حالا مُد شده طرف یک سال قاچاقی در پرسپولیس بازی کرده و حالا ادعای پرسپولیسی بودن دارد! پرسپولیسی واقعی کسی است که سرش را برای هواداران جلوی توپ بگذارد. در همین تیم هم قدیمی‌های پرسپولیس واقعا عالی و پرسپولیسی هستند. به لطف همین عشق و علاقه به طرفداران سرشان را جلوی توپ گذاشتند اما با عرض معذرت پیراهن پرسپولیس برای بعضی بازیکنان گُشاد است!

 

دیدگاهتان را بنویسید