232168

به زودی پیراهن پرسپولیس را میپوشم

دنیای معدن- مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع ملی پوش ایران می گوید به دنبال آخرین شانسش برای حضور در فوتبال اروپاست.

به گزارش دنیای معدن- ​مرتضی پورعلی‌ گنجی، مدافع باسابقه فوتبال کشورمان اعتقاد دارد در جام‌جهانی قطر با قرعه خوبی روبه‌رو شده‌ایم اما با وجود این، کار تیم ملی سخت است. او این روزها با حضور در تمرینات گروهی برخی تیم‌ها مانند پرسپولیس و نساجی تلاش می‌کند آمادگی خودش را حفظ کند. مدافع ثابت تیم ملی در جام‌جهانی۲۰۱۸ در تلاش است با مشخص‌شدن تکلیفش با تیم چینی در مورد تیم آینده‌اش تصمیم بگیرد تا در نهایت دومین جام‌جهانی‌اش را همراه با تیم ملی تجربه کند. مرتضی پورعلی‌گنجی در گفت‌وگو با همشهری از شرایط خودش و تیم ملی ایران گفته است.

*در مورد گروه تیم‌ملی در جام‌جهانی بحث‌های مختلفی وجود دارد. برخی آن را گروه آسانی می‌دانند و برخی دیگر تأکید دارند گروه سختی است. نظر شما در این‌باره چیست؟

همانطور که می‌دانید همه تیم‌هایی که در جام‌جهانی حضور دارند، می‌آیند که از پرچم کشورشان دفاع کنند. می‌آیند که بجنگند تا نتیجه خوبی برای مردم‌شان رقم بزنند و دلشان را شاد کنند. به‌نظر من گروه ایران، گروه راحتی نیست.

انگلیس یکی از برترین‌های جهان است. آمریکا هم همه بازیکنانش در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند و کیفیت خاص خودشان را دارند. یک تیم دیگر اروپایی هم به گروه‌مان می‌آید که به هر حال اروپایی است و سبک خاص خودش را دارد. به‌نظر من به‌جای اینکه این گروه را خیلی راحت ببینیم، بیاییم برنامه‌ریزی کنیم و تدارک خاص جام‌جهانی را ببینیم تا ان‌شاءالله مثل جام‌جهانی قبل پرچمداری کنیم.

*خود شما دوست داشتید در جام‌جهانی با چه تیم‌هایی هم‌گروه شویم؟

انگلیس تیم سطح اولی محسوب می‌شود اما خود من خیلی دوست داشتم با تیم‌های خیلی اسمی و قوی بیفتیم. در جام‌جهانی با تیم‌های خیلی قوی بیفتیم بهتر از این است که با تیم‌های کم‌نام‌ونشان بازی کنیم. تیم‌های انگلیس و آمریکا خودشان تیم‌های قدرتمندی هستند ولی دوست داشتم با تیم‌هایی مثل فرانسه، برزیل و این قبیل تیم‌ها بیفتیم که بیشتر بتوانیم توانایی و کیفیت خودمان را نشان دهیم.

*از بین تیم‌های ولز، اسکاتلند و اوکراین دوست دارید کدام تیم به گروه‌مان اضافه شود؟

هر ۳تیم خوب هستند ولی نظر خودم این است که یک تیم مناسب‌تر بیفتد تا بتوانیم حداقل با امتیازات خوب از گروه بالا برویم.

*یک‌سری نگرانی‌ها در مورد آماده‌سازی مناسب تیم ملی برای حضور پرقدرت در جام‌جهانی بین اهالی فوتبال وجود دارد و ما به‌راحتی فیفادی‌ها را از دست می‌دهیم. نظر شما در این خصوص چیست؟

باید با مدیریت ویژه به این قضیه نگاه کرد تا بتوانیم اردوها و بازی‌های خیلی خوبی برگزار کنیم و بازیکنان کنار هم باشند. مربیان به‌خوبی بازیکنان را آنالیز کنند تا در نهایت بتوانیم کنار هم یک تیم خیلی خوب بسازیم. به‌نظر من با اردوهای خیلی خوب و بازی‌های تدارکاتی خوب و سخت می‌توانیم در جام‌جهانی دوباره تاریخ‌سازی کنیم.

بیشتر بخوانید: دغدغه‌های جدید یحیی و فرهاد

*شما در دوره قبلی جام‌جهانی حضور داشتید. چه تفاوت‌هایی بین آن دوره و تیم فعلی وجود دارد؟

بازیکنانی که ما الان داریم بازیکنانی هستند که دوره قبل ۴سال کوچک‌تر و کم‌‎تجربه‌تر بودند. الان همه ما باتجربه‌تر شده‌ایم و همانطور که گفتم با یک برنامه‌ریزی درست با این بازیکنان و مربیان خوب می‌توانیم نتیجه خیلی خوبی بگیریم.

*تیم ملی تا حالا از گروه خودش در جام‌جهانی صعود نکرده است. به‌نظر شما دلیلش چیست؟

در جام‌جهانی تیم‌های خیلی قدرتمندی حضور دارند. این بزرگ‌ترین تورنمنت جهان است و اصلا جام کوچکی نیست. با وجود این ۴سال قبل ما می‌توانستیم از گروه‌مان صعود کنیم ولی متأسفانه نشد. صعود از مرحله گروهی راحت نیست ولی خیلی‌خیلی سخت هم نیست. یعنی می‌شود صعود کرد. من نظرم این است که اگر روی تیم ملی کشورمان برنامه‌ریزی درستی شود، حاصلش می‌شود رفتن به مرحله بعدی جام‌جهانی.

*صعود به جام‌جهانی ارزشمند بود اما ساختار ضعیف دفاعی تیم ملی خیلی از کارشناسان را نگران کرد. شما به‌عنوان یکی از بازیکنان خط دفاعی چه نظری در این ارتباط دارید؟

خط دفاعی به‌تنهایی دفاع نمی‌کند، کل تیم باید دفاع کنند. در سال‌های گذشته هم اگر سخت گل می‌خوردیم، به این خاطر بود که کل تیم کامل دفاع می‌کرد؛ یعنی تیم هم کامل حمله می‌کرد و هم کامل دفاع می‌کرد. الان هم بازیکنان خوبی را در خط دفاعی و همچنین هافبک و فوروارد داریم ولی به‌نظر من از لحاظ تیمی می‌توانیم خیلی بهتر دفاع کنیم و این هم با گذشت زمان و در کنار هم بودن بازیکنان در اردوهای مختلف به‌وجود می‌آید که امیدوارم این اتفاق بیفتد.

*در مورد آخرین وضعیت خودتان هم صحبت می‌کنید؟

من خدا را شکر خوب هستم و همه‌چیز عالی است. با تیم نساجی تمریناتم را انجام می‌دهم و سلامت و آماده هستم. می‌خواهم یک شانس دیگر به‌خودم بدهم شاید یک پیشنهاد خوب خارجی پیدا کنم. احساس می‌کنم می‌توانم در اروپا بازی کنم ولی باز هم می‌گویم باید ببینم وضعیتم با تیم شنژن چه می‌شود. امیدوارم هر چه هست خیر و صلاح باشد و بتوانم هم به فوتبال خودم و هم فوتبال ملی و در آینده به تیم محبوبم کمک کنم.

*بحث حضورتان در پرسپولیس هم خیلی جدی شده بود.

در اینکه من علاقه خیلی زیادی به پرسپولیس دارم، شکی وجود ندارد. هواداران پرسپولیس همیشه به من لطف دارند و من هم همه آنها را دوست دارم و همیشه در قلب من هستند. امیدوارم در آینده بتوانم با قدرت و سلامتی کامل به این تیم کمک کنم ولی در شرایط فعلی به‌خاطر وضعیت اقتصادی و شرایط فوتبالی کشور نظرم بر این است که بیرون از ایران فوتبالم را ادامه دهم. خیلی دوست دارم در آینده نه‌چندان دور - شاید یک یا ۲سال دیگر - با قدرت در کنار هواداران و تیم محبوب پرسپولیس افتخارات خوبی کسب کنم.

*تیم آینده‌تان کی مشخص می‌شود؟

الان به‌دلیل اینکه بازی‌های آخر فصل است فعلا چیزی مشخص نیست که بخواهم تصمیمی بگیرم. فکر می‌کنم دو سه هفته دیگر نقل و انتقالات شروع می‌شود. داریم پیگیری می‌کنیم که ببینیم کجا بهتر است تا با یک انتخاب خوب آماده شوم و ان‌شاءالله در جام‌جهانی همراه تیم ملی کشورم باشم.

 

دیدگاهتان را بنویسید