232126

مقایسه ترکیب فعلی پرسپولیس با سالهای قبل | قدرتمندتر از فینال آسیا

دنیای معدن- یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس به کمک باند رسانه ای که از او حمایت می کند و ظاهراً بیانیه ها و مصاحبه های او نیز از زیر فیلتر آنها رد می شود، پس از ناکامی محض در فصل جاری با مطرح کردن مسائل مختلفی از جمله مشکلات داوری، حمایت فدراسیون و وزارت ورزش از رقیب، خروج بازیکنان کلیدی و … سعی در خاموش کردن صدای معترضین به ضعف فنی پرسپولیس در لیگ بیست و یکم کرده اند. اما با نگاهی به ترکیب پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا به سادگی می توان دریافت که این بهانه ها دیگر اهمیتی برای هواداران پرسپولیس ندارد و آنها متوجه ضعف کادر فنی در هدایت تیم محبوبشان شده اند.

به گزارش دنیای معدن و به نقل از بتا کاپ، همانطور که مشاهده می کنید، ترکیب زیر برای پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل اولسان به میدان رفت.

حامد لک، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سعید آقایی، مهدی شیری، بشار رسن، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، امید عالیشاه و مهدی عبدی.

 

از این ترکیب، حامد لک به دلایل انضباطی از ترکیب کنار گذاشته شد و مهدی شیری نیز در لیست مازاد قرار گرفت و تنها سه بازیکن به نام های بشار رسن و کنعانی زادگان و نوراللهی به تیم دیگری رفتند.

اما نکته مهم ماجرا اینجاست که گل محمدی به جای سه بازیکن با کیفیت خود، بازیکنان با کیفیتی جذب کرد به طوری که به جای مهدی شیری، رامین رضائیان جذب پرسپولیس شد و فرشاد فرجی ملی پوش جایگزین کنعانی زادگان شد. در خط میانی نیز میلاد سرلک ملی پوش جایگزین احمد نوراللهی شد و رضا اسدی نیز جذب شد تا مشکلی بابت نبود نوراللهی نباشد. در فاز هجومی نیز اگر بشار رسن نیست، نفراتی همچون مهدی ترابی، وحید امیری، احسان پهلوان حضور دارند که بازی آنها در سطح و حتی بالاتر از بشار رسن ارزیابی می شود.

 

با این تفاسیر همین حالا می توان ترکیبی گردن کلفت تر از فینال لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس متصور بود اما کادر فنی این تیم همچنان با فرافکنی قصد انحراف افکار عمومی هواداران پرسپولیس را دارد تا تقصیر این ناکامی به دوش عوامل خیالی و دشمن فرضی که نمی خواهد پرسپولیس قهرمان شود، بیفتد. امروز کادر فنی پرسپولیس باید پاسخگوی این سوال باشد که چطور به تیمهایی همچون پدیده، صنعت نفت، الومینیوم اراک و … امتیاز داده است. چه بر سر ساختار دفاعی قدرتمند پرسپولیس آمده که تیمی همچون نفت مسجد سلیمان با ضعیفترین خط حمله لیگ می تواند به پرسپولیس گل بزند؟

نکته مهم اینکه مصدومیت آل کثیر و سیامک نعمتی بخشی از فوتبال است که ممکن بود برای هر بازیکن و یا هر تیمی پیش بیاید اما جذب بازیکنانی مثل مهدی مهدی خانی و تمیروف و صفروف و هنانوف و نیمکت نشینی بازیکنان تاثیرگذاری مثل سیدجلال حسینی و حامد لک و مهدی عبدی و عالیشاه را نمی توان با هیچ منطقی توجیه کرد.

 

با بازیکنان فعلی پرسپولیس می توان یک ترکیب آرمانی به شکل زیر روانه میدان کرد اما مسائل مبهم در نیمکت نشین شدن گلزن فینال آسیا و متخصص گلزنی در دربی (مهدی عبدی) و نیمکت نشینی عجیب سیدجلال حسینی و حامد لک باعث شده تا انتقادات از گل محمدی افزایش پیدا کند.

 

حامد لک – سیدجلال حسینی – فرشاد فرجی( تا قبل از مصدومیت مقابل آلومینیوم) رامین رضائیان – سعید آقایی – میلاد سرلک – کامیابی نیا – وحید امیری – مهدی ترابی – امید عالیشاه – مهدی عبدی

 

چرا گل محمدی استعفا نمی دهد؟

این ترکیب رویایی مدتهاست که در دسترس کادر فنی پرسپولیس قرار دارد اما هواداران پرسپولیس هرگز آن را در زمین مسابقه ندیدند و به جای آن تغییرات زیاد در ترکیب اولیه را شاهد بودند که در ادامه مشاهده می نمائید. گل محمدی که توسط گروه انصاری فرد و حسین قدوسی به پرسپولیس آمد و همچنان نیز به دلایل مشخص(!) تحت حمایت رسانه ای حسین قدوسی قرار دارد در روزهایی که خیالش از سمت سپر رسانه ای و جوسازی رسانه ای دوستانش راحت بود بارها استعفا داد و البته هرگز عملی شان نکرد و اینبار در حالی که صدای اعتراض هواداران پرسپولیس را با گوش های خودش شنید و رسماً همه جام های ممکن را از دست رفته می بند، میلی به استعفا ندارد. این رویکرد متناقض گل محمدی باعث ایجاد شک و شبهه نزد هواداران شده که چرا در روزی که هواداران او را نمی خواهند محکم به نیمکت پرسپولیس چسبیده اما در روزهایی که هواداران او را میخواستند با هر ناکامی، یک خداحافظ و استعفای ظاهری داد و تمرکز بازیکنان را بر هم زد؟ جواب این سوال مشخص است چرا که او به خوبی می داند اگر امروز استعفا دهد، دیگر حمایت اکثریت هواداران پرسپولیس را برای ماندن پشت خود نمی بیند و خیلی زود با استعفایش موافقت خواهد شد و در این صورت هم حیثیت حرفه ای اش به واسطه عدم کسب حتی یک جام در این فصل مخدوش می شود، هم باید از خیر مبلغ سنگین قراردادی که با صدری بسته، بگذرد …. او در این مقطع حاضر به استعفا نیست چرا که پای پول هنگفتی در میان است و اگر قرار بر رفتنش باشد، ترجیح می دهد تا اخراج شود و همه پول قرارداد جدیدش را از باشگاه طلب کند.

صحبت آخر اینکه تاکتیک های کادر فنی پرسپولیس در این مقطع برای سایر مربیان لیگ برتری عیان شده و آنها چیز جدیدی برای ارائه به بازیکنان پرسپولیس ندارند و همین مسئله باعث شده تا مربیان جوانتر مثل جواد نکونام، رضا عنایتی و سیدمهدی رحمتی به سادگی مچ کادر فنی پرسپولیس را بخوابانند.

 

دیدگاهتان را بنویسید