231165

پر دربی‌ترین سال‌های تاریخ؛ تکرار خاطرات ۷۸ یا ۹۰؟

دنیای معدن- سال ۱۴۰۰ با برگزاری ۴ دربی دومین سال تاریخ از این حیث خواهد بود.

به گزارش دنیای معدن- فوتبال ایران در سال ۱۴۰۰ برای چهارمین بار شاهد برگزاری دیدار دربی تهران بین استقلال و پرسپولیس خواهد بود. با برگزاری چهارمین دربی در سال ۱۴۰۰ که قرار است پنجشنبه ۲۶ اسفند آغاز شود، سال جاری در کنار سال ۱۳۷۸ تبدیل به دومین سال پر دربی در تاریخ خواهد شد. پرترافیک‌ترین سال تاریخ فوتبال ایران از لحاظ برگزاری دربی، سال ۱۳۹۰ با انجام ۵ مسابقه است.

پر دربی‌ترین سال‌های تاریخ فوتبال ایران:

۵ دربی در سال ۱۳۹۰ و ۴ دربی در سال‌های ۱۳۷۸ و ۱۴۰۰

در سال ۱۳۷۸ شاهد برگزاری دربی‌های ۴۶، ۴۷، ۴۸ و ۴۹ بودیم که این سال برای سرخپوشان خوش‌یمن بود و آن‌ها در دربی ۴۷ و ۴۹ موفق به شکست استقلال شدند و دو دربی دیگر با تساوی به پایان رسید. چهره شاخص برتری‌های پرسپولیس در سال ۷۸ مهدی هاشمی‌نسب بود که ۳ مرتبه برای سرخ‌ها گلزنی کرد و ۲ سال بعد راهی استقلال شد!

در سال ۱۳۹۰ شاهد برگزاری دربی‌های ۷۱، ۷۲، ۷۳، ۷۴ و ۷۵ بودیم که این سال برای آبی‌پوشان خوش‌یمن بود و آن‌ها در دربی ۷۱، ۷۲ و ۷۴ موفق به شکست پرسپولیس شدند، دربی ۷۳ با تساوی و دربی ۷۵ با برتری پرسپولیس به پایان رسید. در همین سال بود که نماد اصلی استقلالی‌ها برای کری خوانی یعنی عدد ۴ به نشانه چهار پیروزی در چهار دربی رسمی شکل گرفت. فرهاد مجیدی، مجتبی جباری و آرش برهانی چهره‌های شاخص استقلال در آن سال و آن دربی‌ها بودند.

در سال ۱۴۰۰ شاهد برگزاری دربی‌های ۹۵، ۹۶، ۹۷ بوده‌ایم و حالا نوبت به دربی ۹۸ رسیده است. در دیدار‌های این سال یک بازی (دربی ۹۵) با برتری پرسپولیس و دو بازی دیگر با تساوی به پایان رسیده اند. البته استقلال در دربی شماره ۹۶ پس از تساوی در وقت‌های قانونی در ضربات پنالتی موفق شد پرسپولیس از جام حذفی کنار بزند، اما در پایان درانجام هم به توفیقی دست نیافت.

باید منتظر بود و دید سال ۱۴۰۰ در پایان با چه نتیجه‌ای برای سرخپوشان تهرانی پیش خواهد رفت و کدام تیم می‌تواند پیروزی در آخرین دربی قرن را جشن گرفته و به قهرمانی امیدوار باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید