230628

درویش: از قدرت‌نمایی محروم شده بودیم/ شش دانگ ساختمان پرسپولیس به نام باشگاه

دنیای معدن- مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: حذف از آسیا سبب سرخوردگی ۵۰-۴۰ میلیون هوادار می‌شود.

به گزارش دنیای معدن - رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، در نشست خبری آغاز واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال به مردم اظهاراتی داشت که گزیده آن را در زیر می‌خوانید:

*با آغاز چرخه واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس، شاید یک رویای حدود سی و چند ساله به حقیقت می‌پیوندد. اولین بار بحث خصوصی‌سازی به این شکل نبود؛ در سال ۶۸، چون سمتی هم در پرسپولیس داشتم بحث فروش و انتقال به بخش خصوصی مطرح شد. تا همین چند ماه گذشته بار‌ها درباره خصوصی‌سازی گفتند چند روز دیگر و چند ماه دیگر. اما همه‌اش کلیشه‌ای بود.

*حالا این رویا و کار بزرگ و ملی فردا (یک‌شنبه) به حقیقت می‌پیوندد. این مهم میسر نبود مگر با پشت‌کار شخص آقای قربان زاده و دیگر مدیران سازمان خصوصی سازی و شرکت فرابورس. البته یک بحث کلیشه‌ای هست که می‌گویند از فلانی تشکر می‌کنی؛ ولی تلاش شبانه روزی ایشان و همکاران‌شان را دیدم و برای من غیرقابل تصور بود که یک مدیر در نظام جمهوری اسلامی تا این حد و با تمام وجود در این امر درحالی که شاید برخی موارد به ایشان مربوط هم نمی‌شد فعالیت کند، پس جا دارد از آن‌ها تشکر کنم.

*ارزش نسبی شناسایی شده دارایی‌ها؟ ورزشگاه‌های ما را قیمت گذاری کرده‌اند، اما ارزش برند با ارزش ملک قابل قیاس نیست. ملک چیزی نیست و اگر ما اعتراض نکردیم به این جهت بود که در همین مجموعه می‌توانید هم آمار بگیرید که آیا طرفداران پرسپولیس بیستر هستند یا طرفداران استقلال. به طبع زمانی که برند ارزش گذاری می‌شود بر اساس نفوذ طرفدار است؛ از همین جهت شاید قیمت ما باید خیلی بیشتر از این‌ها می‌بود، اما چون یک کار جدید است و اولین بار است که این کار انجام می‌شود شاهد مثالی ندارد که بگویند یک برند دیگر را قیمت گذاری کردند که جدا از جامدات، برای عواطف هم قیمت گذاری شده باشد. برای همین بنا شد که در مرحله اول به فرابورس برود و بعد در قیمت گذاری مجدد کشف قیمت شود و یقینا قیمتی که شایسته پرسپولیس است مشخص می‌شود.

*ارزش گذاری از ناحیه مشاوران شرکت‌های تامین سرمایه؟ این مسائل کار تخصصی سازمان بورس است و باید از آن تشکیلات سوال شود، چون یک کار حرفه‌ای است و نزدیک به چهل سال است که این کار را انجام می‌دهند و از آن‌ها باید سوال شود.

*شاید برخی موارد به قربان زاده مربوط نمی‌شد، اما با تمام وجود تلاش و همکاری کرد. در چند وقت اخیر بار‌ها از من شنیده اید که صبح تا شب درگیر باز کردن پنجره بودیم، اما با این کار چنین دغدغه‌ای از تیم‌ها رخت برمی‌بندد. این تیم‌ها به دلیل مشکلات موجود از مهم‌ترین جایگاهی که می‌توانستند قدرت‌نمایی کنند محروم شدند و این موضوع حذف از آسیا سبب سرخوردگی ۵۰-۴۰ میلیون هوادار می‌شود. جدا از بحث ورزشی هواداران شادابی خود را از دست می‌دهند و اگر بخواهیم از لحاظ اجتماعی و روان شناسی حساب کنیم، چند ده میلیارد اسیب زده شد. رفع مشکلات می‌تواند سبب شادابی اجتماع شود.

*امیدوارم با برنامه ریزی که از این به بعد صورت می‌گیرد دو تیم به جایگاه خود بازگردند و شاهد طراوت و شادابی در جامعه باشیم.

*مذاکره با صدا و سیما برای جلب درآمد‌های بیشتر؟ جلسات مختلفی با صدا و سیما و محل‌های دیگر انجام دادیم تا درآمد بیشتری به ما اختصاص بدهد، اما صدا و سیما گفت فلان مقدار را برای پخش مسابقات به وزارت ورزش می‌دهند و این وزارتخانه بین رشته‌های مختلف تقسیم می‌کند و این درآمد درخور استقلال و پرسپولیس نیست. با این کار از این جیب به آن جیب می‌شود، زیرا صدا و سیما دولتی است و باشگاه‌ها هم دولتی هستند، اما با واگذاری سهام، بخش خصوصی وارد چالش با صدا و سیما خواهد شد و این حق مسلم را با یک برنامه ریزی خاص دریافت خواهیم کرد. طبق نظرات مثبت سازمان صدا و سیما باب خوبی باز خواهد شد تا از این محل درآمد بیشتری به باشگاه‌ها برسد.

*بحث مالکیت ساختمان پرسپولیس؟ سه دانگ از این ساختمان برای پرسپولیس و سه دانگ دیگر برای فدراسیون فوتبال بود. در این چند سال قرار شد سازمان لیگ از محل درآمدی که باید به پرسپولیس می‌داد، پولی که فدراسیون برای ساختمان داد را کسر کرد، اما این موضوع در اسناد عملیاتی نشده و همچنان سه دانگ ساختمان در اختیار فدراسیون فوتبال است. از طریق مجاری حقوقی کار‌ها را انجام دادیم تا این سه دانگ هم به باشگاه بازگردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید