230290

ابرقهرمان فتوشاپی همه را سر کار گذاشته بود؟/ بلیط بازگشت برای جلوگیری از یک آبروریزی بزرگ

دنیای معدن- هالک ایرانی در رجزخوانی مقابل قهرمان انگلیسی شکست خورد تا شائبه‌ها در خصوص وی بسیار زیاد شود.

به گزارش دنیای معدن- از سال ۹۵ بود که پدیده‌ای اینستاگرامی به نام سجاد غریبی توانست برای خودش شهرتی دست و پا کند و این شهرت روز به روز بیشتر شد تا جایی که وی در حال حاضر در اینستاگرام حدود ۸۰۰ هزار فالوئر دارد. در پیج غریبی که لقب یک شخصیت انیمیشینی به نام «هالک» را به خود داده هیکل تنومندش بیشتر از همه به چشم می‌آید. اغراقی که در تصاویر وی وجود دارد آنقدر واضح است که می‌ش‌ود فتوشاپ بودن آن را خیلی راحت تشخیص داد؛ اما هر چه بود غریبی یا همان هالک ایرانی برای بسیاری از نوجوانان و جوانان یک الگو شد. حتی نام و آوازه غریبی به رسانه‌های خارجی هم کشیده شد و این رسانه‌ها از وی به عنوان یک ابر انسان یاد کردند.

سجاد غریبی که توانسته بود بدون حضور در یک میدان واقعی خودش را در قامت یک قهرمان بزرگ جا بزند از مارتین فورد که یک ورزشکار مطرح انگلیسی است دعوت کرد تا با وی مبارزه کند. فورد هم از این دعوت استقبال کرد تا این دو در ۲ آوریل ۲۰۲۲ (۱۳ فروردین ۱۴۰۱) در ورزشگاه O۲ لندن با هم مبارزه کنند.

غریبی و فورد چند روز پیش در دیداری که به رجزخوانی معروف است در دوبی رودرروی یکدیگر قرار گرفتند. نکته‌ای که از همان ابتدا به چشم آمد اندازه اندام‌های غریبی بود که با تصاویری وی در شبکه‌های مجازی هیچ تنایبی نداشت. غریبی به حدی نسبت به تصاویرش متفاوت بود که بسیاری او را به تقلب و فتوشاپ کردن تصاویرش متهم کردند. اتفاق بدتر اینکه فورد در این مراسم رجزخوانی با یک هل توانست غریبی را به شکل تحقیرآمیزی نقش بر زمین کند.

حالا قرار است این دو در انگلیس به مصاف هم بروند. حتی اگر غریبی نماینده رسمی ایران در این مبارزه هم نباشد نتیجه قابل پیش‌بینی این مبارزه به نام ایران نوشته خواهد شد و به همین خاطر باید مسئولان ورزش کشور ترتیبی اتخاذ دهند تا این مبارزه شکل واقعی به خود نگیرد.

در صورتی که مبارزه غریبی و فورد شکل بگیرد یک آبروریزی بزرگ برای ورزش کشور رخ خواهد داد. در همه رسانه‌های خارجی از غریبی به عنوان ورزشکاری ایرانی یاد شده و قطعا شکست او هم به عنوان یک ورزشکار ایرانی ثبت خواهد شد. اتفاق عجیب اینکه غریبی که پیش از متهم شدن به تقلب و دروغ دارای ۷۲۰ هزار فالوئر بود حالا و پس از حواشی اخیری که پیرامون تحقیر وی مقابل فورد ایجاد شده تعداد فالوئرهایش به ۸۰۰ هزار نفر رسیده است.

فضای مجازی باعث شده برخی بتوانند بدون هیچ زحمتی و تنها با استفاده از فتوشاپ و کلک‌های سینمایی به ابرقهرمان‌هایی تبدیل شوند و بتوانند از این طریق به درآمد‌های هنگفت دست پیدا کنند. در حال حاضر و با توجه به اینکه حدود یک ماه تا مبارزه غریبی و فورد باقی مانده باید ترتیبی اتخاذ شود تا این مبارزه لغو شود؛ چرا که قطعا وجهه ورزش کشور با این مبارزه زیرسوال خواهد رفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید