228813

استراتژی ویژه گل‌محمدی برای فشار به مدیریت پرسپولیس/ یحیی دوشنبه برمی‌گردد!

دنیای معدن- یحیی گل‌محمدی با استعفای خود و این حرکت استراتژیک قصد داشت به نوعی برای اعضای هیئت مدیره باشگاه قدرت‌نمایی کند.

به گزارش دنیای معدن - سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس به بهانه عدم پرداخت مطالبات معوقه بازیکنان و کادر فنی از سوی مدیریت باشگاه پرسپولیس از مسئولیت خود استعفا داد تا به این ترتیب مدیریت جدید باشگاه پرسپولیس را تحت فشار قرار دهد.

در اینکه رضا درویش و اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در اسرع وقت باید مطالبات معوقه بازیکنان و اعضای کادرفنی این باشگاه را پرداخت کنند هیچ شک و تردیدی نیست، اما سوال اینجاست چرا یحیی گل‌محمدی در دوره مدیریت صدری اینگونه رفتار نکرد؟

پرسپولیس در دوره مدیریتی صدری نیز با بحران‌های مالی فراوانی رو به رو بود، به طوری که بسیاری از مطالب و مشکلاتی را که وی روز گذشته در آخرین صحبت‌هایش مطرح کرد به دوران پیش از درویش بازمی‌گرد و وی عملاً نمی‌تواند نقش چندانی در این ماجرا داشته باشد، اما سرمربی تیم نه تنها دست به استعفا نزد بلکه با انتشار استور‌ی‌های حمایتی به نوعی از حضور مجید صدری به عنوان مدیرعامل آتی باشگاه پرسپولیس نیز حمایت کرد. گل‌محمدی حتی در دوره سرپرستی مهدی رسول‌پناه نیز استعفا نکرد بلکه تهدید کرد که اگر او همچنان در مجموعه مدیریتی باشگاه باقی بماند از کار کنار خواهد رفت، اما این بار بدون هیچ مقدمه‌ای سرمربی پرسپولیس دست به قلم بُرد تا هواداران پرسپولیس را علیه مدیریت جدید باشگاه بسیج کند.

حال سوال اینجاست که گل‌محمدی در مقطع فعلی چرا این سناریو را به اجرا در آورد؟ سرمربی پرسپولیس در حال حاضر حامی چندانی در مجموعه هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس ندارد، به همین دلیل با این حرکت استراتژیک قصد داشت به نوعی برای اعضای هیئت مدیره باشگاه قدرت‌نمایی کند که اگر به دنبال کنار زدن وی از روی نیمکت تیم باشند، مطمئناً هواداران در این ماجرا سکوت نخواهند کرد در حالی که در واقعیت دو دستگی فاحشی بین هواداران پرسپولیس وجود دارد به ویژه در شرایط امروز که بسیاری به نحوه عملکرد کادرفنی به شدت انتقاد دارند و معتقدند گل‌محمدی در نقل و انتقالات تابستانی لیگ جاری به هیچ وجه خوب عمل نکرد و با تحمیل هزینه‌های هنگفت به باشگاه وضعیت موجود را به بار آورده است.

از سوی دیگر گفته می‌شود با پیشنهاد شگفت انگیز یک باشگاه صنعتی، گل‌محمدی به شدت وسوسه شده است که از این مجموعه جدا شود تا در آن باشگاه صنعتی مسئولیت قبول کند با این حال نگرانی از تکرار اتفاقات تراکتورسازی تبریز و ذوب آهن یحیی را مردد کرده است تا پاسخ قطعی به پیشنهاد‌های وارده ندهد.

اما به نظر می‌رسد گل‌محمدی خیلی راحت‌تر از آنچه تصور می‌شود فعالیت خود را در پرسپولیس از سر بگیرد، چون نه تنها او بلکه بسیاری از مربیان حاضر در فوتبال ایران به خوبی می‌دانند، ماجرای استقلال و پرسپولیس با تمام تیم‌های دیگر حاضر در لیگ برتر متفاوت است. مقوله مربیگری در این دو تیم به گونه‌ای است که هر کسی شانس نشستن روی این نیمکت را به دست بیاورد، محال است به راحتی آن را از دست دهد حتی اگر قرار باشد مجانی در این باشگاه فعالیت کند. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان با صوری خواندن استعفای یحیی و شرط و شروط‌های متعدد وی در برنامه تلویزیونی روز گذشته برای مدیران باشگاه پرسپولیس، پیش‌بینی کردند گل محمدی روز دوشنبه در تمرینات پرسپولیس حاضر می‌شود، چون یقین دارد در صورت لجبازی و اصرار بر استعفا نه تنها از کار برکنار خواهد شد بلکه خیلی زود نفر جایگزین انتخاب خواهد شد و رویای مربیگری در یکی از دو باشگاه بزرگ پایتخت برای گل محمدی به پایان خواهد رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید