226957

کفاشیان: AFC نگاه ویژه‌ای به استقلال و پرسپولیس دارد/ باشگاه باید خودش درآمدزایی کند و پولی از دولت نگیرد

دنیای معدن- رییس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: ممکن است مهلت یک ساله فیفا بابت اصلاح اساسنامه به پایان برسد، فوتبال ما تعلیق شود و نتوانیم به جام جهانی برویم.

به گزارش دنیای معدن - علی کفاشیان در گفت‌وگو با برنامه «آفساید» رادیو جوان صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید.

* بحث دروغ گفتن نیست. AFC شرایطی را تصویب می‌کند تا باشگاه‌های ما حرفه‌ای شوند. حرفه‌ای شدن الزاماتی دارد که باید توسط مدیریت باشگاه‌ها انجام شود و اگر موضوع را هر بار به شکلی از سرمان باز کنیم، آن‌ها متوجه می‌شوند.

* هر مدیر جدیدی به مسائل مسلط نیست و باید بدهی‌ها را پرداخت کند. مدیران به برنامه بلندمدت فکر نمی‌کنند و یک سازمان باید محکم مقابل این اتفاق بایستد. سازمان لیگ می‌خواهد متولی تبلیغات شود، اما برخی‌ها نظم کار را به هم می‌زنند. اتفاقات مشابه باعث می‌شود باشگاه نتواند مسائل را اصلاح کند.

* باشگاه باید خودش درآمدزایی کند و پولی از دولت نگیرد. وقتی حق پخش تلویزیونی درست نیست و مسائل قانونی باشگاه حل نمی‌شود، مدیر باشگاه نمی‌تواند مشکلات را حل کند.

* تلاش کردیم این کار را انجام بدهیم و ابتدای کار با مدیران باشگاه‌ها جلسه می‌گذاشتیم، اما آن مدیران برکنار می‌شدند یا درگیر باشگاه‌ها بودند. سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باید فشار بگذارند و باشگاه‌ها نیز مسائل حاشیه‌ای زیادی دارند. باید زور بالای سر ما باشد و تنها در این صورت به سمت حل مسائل می‌رویم. این مشکلات برای سایر کشور‌ها نیز وجود دارد و باید لابی‌های مختلفی انجام شود.

* در فدراسیون مشکلاتی داشتیم که مجبور بودیم کار را به شکل دیگری انجام دهیم. از ابتدای حضورم در فدراسیون فوتبال گفتم فدراسیون نهادی مستقل و غیردولتی است، اما وزارت ورزش یکی از موانع بود و برخی هنوز می‌گویند دولتی است. باشگاه‌ها نیز با همین مشکلات روبه‌رو هستند. ممکن است مهلت یک ساله فیفا بابت اصلاح اساسنامه به پایان برسد، فوتبال ما تعلیق شود و نتوانیم به جام جهانی برویم. این مشکل الان باید برطرف شود.

* آن‌ها باید درست شوند. AFC هم دیدگاه ویژه‌ای به استقلال و پرسپولیس دارد و آن‌ها در بسیاری از فاکتور‌ها اول هستند. کنفدراسیون دوست ندارد بچه‌های خوب و ممتازش از صحنه حذف شوند، اما برخی مسائل از مدیریت باشگاه خارج است. مانند موضوع استقلال فدراسیون که به حمایت دولت و مجلس نیاز دارد و نباید از کنار آن عبور کنیم که دچار مشکل شویم. مسئولان باید موضوع را جدی بگیرند و اگر شش ماه مهلت بدهند، باز هم کار را پشت گوش می‌اندازیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید