226925

شایعه روز؛ چرا تارتار از دروازه‌بان جوانش استفاده کرد؟

دنیای معدن- پس از شکست ذوب‌آهن با اشتباه دروازه‌بان جوانش، شایعات زیادی در فضای مجازی به گوش می‌رسد.

به گزارش دنیای معدن- تیم فوتبال ذوب آهن در چارچوب هفته یازدهم لیگ‌ برتر بیست‌ویکم فوتبال ایران، در ورزشگاه آزادی مهمان پرسپولیس بود. ذوبی‌ها که به امید بُرد و بهبود شرایط جدولی خود به تهران سفر کرده بودند در دیداری سرد و کم موقعیت با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب مدافع عنوان قهرمانی شدند.

 

گل اول پرسپولیس در دقیقه ۶۰ روی ارسال وحید امیری و اشتباه عجیب پارسا جعفری، دروازه‌بان جوان ذوب آهن به ثمر رسید و باعث ایجاد شائبه‌های زیادی در فضای مجازی بین هواداران تیم‌های رقیب پرسپولیس شد. ابهاماتی از جمله اینکه «چرا مهدی تارتار به جای استفاده از دو دروازه‌بان با کیفیت خود یعنی شهاب گردان و حبیب فرعباسی در چنین دیدار مهمی به دروازه‌بان کم تجربه‌اش میدان داده است؟»

 

شاید در نگاه اول و از دید منطقی باید یکی از دو دروازه‌بان باتجربه‌ی گاندو‌ها در این مسابقه حساس در چارچوب دروازه می‌ایستادند و نباید به دروازه‌بانی جوان اعتماد می‌شد، اما باید این نکته را ذکر کرد که پارسا جعفری از هفته نهم و در دیدار مقابل نفت مسجد سلیمان سنگربان سبزپوشان اصفهانی بوده است. جعفری در آن مسابقه عملکرد قابل قبولی داشت که باعث شد در دیدار هفته دهم مقابل هوادار هم بازیکن شماره یک تیم اصفهانی باشد و همچنین در برابر رایکا بابل در جام حذفی هم وظیفه‌ی حفاظت از دروازه این تیم را بر عهده بگیرد.

 

پس از ۳ بازی حضور در ترکیب ثابت، مهدی تارتار تصمیم گرفت برابر پرسپولیس هم به دروازه‌بان سابق امید‌های استقلال و بازیکن فصل گذاشته سایپا میدان دهد که البته تاوان آن را هم پس داد. در فوتبال امروز مربیان معمولاً از واژه‌ی دروازه‌بان اول، دوم و سوم استفاده نمی‌کنند و هر بازیکنی که آماده‌تر باشد، به صلاحدید مربی دروازه‌بانان و سرمربی تیم داخل چارچوب قرار خواهد گرفت؛ همانند کاری که فرهاد مجیدی در استقلال انجام داده و برخلاف تصورات که علیرضا رضایی جوان انتخاب سوم اوست، در چند بازی مهم به بازیکن ۲۱ ساله خود میدان داده و سیدحسین حسینی و رشید مظاهری باتجربه را روی نیمکت نشاند.

 

بیشتر تیم‌های فوتبال در جهان سعی می‌کنند مهمترین پست در ترکیب خود را به بازیکنان باتجربه بسپارند و شاید در این بین دروازه‌بانان مستعد زیادی قربانی شوند. قطعاً تارتار فقط به موفقیت تیم تحت هدایت خودش می‌اندیشد و این تصمیم که چه کسی بازی کند بر عهده خود اوست و این شائبه نمی‌تواند پایه و اساس چندان منطقی داشته باشد.

 

در هفته آخر لیگ برتر بیستم که قهرمانی پرسپولیس منوط بر پیروزی مقابل پیکان تحت هدایت تار تار بود هم شایعاتی مبنی بر احتمال کم کاری این مربی پرسپولیسی شنیده می‌شد که آنهم در حد گمانه زنی بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید