226475

آذری جهرمی دوباره حال استقلالی‌ها را گرفت/ عکس

دنیای معدن- محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت روحانی، به تازگی به استقلالی‌ها طعنه زده است.

به گزارش دنیای معدن، ماجرای بازیکن گابنی گل گهر، اریک بانیاما، حسابی سروصدا کرده است. این تیم بعد از جذب این بازیکن، در چندبازی لیگ او را به میدان فرستاد، ولی بعد‌ها مشخص شد که مدارک مربوط به حضورش در تیم ملی گابن مورددار است و واقعیت‌ها گفته نشده است. به همین دلیل چند باشگاه لیگ برتری از جمله استقلال و سپاهان از گل گهر شکایت کردند و حالا روز گذشته کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، رای جنجالی‌اش را صادر کرد و سه بازی گل گهر از جمله دیدارهایش برابر استقلال و سپاهان را ۳ بر صفر به سود رقبا اعلام کرد.

طبق قانون، اگر بازیکن خارجی قرار باشد از قاره آفریقا به لیگ برتر ایران بیاید باید در دو سال اخیر، دست کم ۴ بازی ملی رسمی یا دوستانه به تیم ملی کشورش داشته باشد. گل گهر ادعا کرده که بانیاما این فاکتور را دارد، ولی بعد‌ها مشخص شد که او این تعداد بازی ملی ندارد و استقلال و سپاهان هم به همین دلیل علیه گل گهر شکایت کردند. البته گل گهر می‌گوید در این بین تخلفی نکرده و مسئول استعلام این پرونده، روابط بین الملل فدراسیون فوتبال است و آن‌ها اعلام کرده‌اند این بازیکن گابنی می‌تواند در لیگ برتر ایران بازی کند. با این وجود، اما فدراسیون فوتبال ظاهرا بدون درنظر گرفتن چنین امری، بازی استقلال و سپاهان با گل گهر را ۳ بر صفر به سود رقبای تهرانی و اصفهانی، دو تیمی که در کورس قهرمانی با همین تیم گل گهر و البته پرسپولیس هستند، کرده است.

اینجا همان موردی است که باعث شده سروصدای پرسپولیسی‌ها، به غیر از مسئولان گل گهر، در بیاید. به عقیده پرسپولیسی‌ها این رای ناعادلانه و مشکوک است و فقط جهت واریز کردن امتیازات اضافی به سبد استقلال و سپاهان است. فارغ از مباحثی که در ۲۴ ساعت اخیر، بین فوتبالی‌ها شکل گرفته، حالا محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت حسن روحانی، هم در کانال تلگرامی اش به این موضوع ورود کرده و به استقلالی‌ها طعنه زده است. آذری جهرمی که از پرسپولیسی نشان دادن خودش واهمه‌ای نداشته نوشته است: «خدایی راضی نیستیم هر از چند وقت، ابداعات جدید برای امتیاز دادن به دیگران کشف کنید. خوب است بدانید علیرغم همه این ابداعات، باز هم پرسپولیس قهرمان خواهد شد».

منبع: فرارو


 

دیدگاهتان را بنویسید